PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 62 | 08 |

Tytuł artykułu

Strategie konkurowania na rynku produktów spożywczych

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Competition strategies on grocery market

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Rynek produktów żywnościowych znajduje się na etapie dojrzłości. Powoduje to wzrost natężenia działań konkurencyjnych ze strony producentów żywności. Budowanie przewagi konkurencyjnej wymaga przygtowania własnej oryginalnej strategii. Należy ją tworzyć opierając się na znajomości potrzeb klientów. Nowe produkty, opakowanie, marka, kanały dystrybucji, strategie cenowe, narzędzia komunikacji oraz kwalifikacje pracowników to podstawowe grupy instrumentów tworzenia przewagi konkurencyjnej.
EN
Grocery market has reached a maturity stage. It causes the increase of competitive activities of food producers. Building a competitive domination demands own original strategy. It should be created on basis of consumers' needs. New products, packaging, brand, distribution channels, price strategies, communication instruments and employees qualifications are the main groups of competitive advantage.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

62

Numer

08

Opis fizyczny

s.38-42,fot.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Handlu Międzynarodowego, Akademia Ekonomiczna, Poznań

Bibliografia

  • [1] Graszewicz Т.: 2008. Znaczenie planowania i myślenia strategicznego w budowaniu nowoczesnej komunikacji marketingowej, w: „Nowoczesne sposoby konkurowania w biznesie”. AE, Poznań, s. 72-85.
  • [2] Healey M.: 2008. What is branding? RotoVision.
  • [3] Michalik M., Pilarczyk В., Mruk Н.: 2005. Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • [4] Mruk H., Nestorowicz R.: 2008. Neuromarketing a tworzenie wartości dla klienta w: „Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta”. AR, Poznań.
  • [5] Mruk H., Pilarczyk В., Szulce H.: 2007. Marketing. Uwarunkowania i instrumenty AE Poznań.
  • [6] Mruk H.: 2007. Makrotrendy a zachowania konsumentów, w: „Konsument, gospodarstwo domowe, rynek”. AE, Katowice, s. 9-28.
  • [7] Porter M. E.: 1992. Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.
  • [8] Ries A., Trout J.: 2007. Wojujący marketing, Helion, Gliwice.
  • [9] Zarządzanie i planowanie marketingowe, pod red. H. Mruka: 2008. Forum Naukowe, Poznań.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-e5958314-5c16-4ccb-b120-0c84cab04ff5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.