PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 35 |

Tytuł artykułu

Miejsce miast w sieciach handlowych przykład Polski

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
The place of towns in retail networks — the case of Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przedmiotem opracowania jest próba spojrzenia na miejsce miast w strukturze sieci handlowych, na przykładzie współczesnej Polski. Akcent został położony na wielkość sieci i ich zasięg przestrzenny, wraz z próbą wskazania udziału miast różnej wielkości w tych strukturach. Mniej uwagi - na tym etapie szerzej zakrojonych badań - poświęcono badaniu stopnia powiązań między konkretnymi miastami (węzłami) w ramach poszczególnych sieci handlowych.
EN
Networks in the retail trade are a manifestation of the tendency to concentrate and integrate this form of economic activity. The paper deals with the distribution aspect of the spatial organization of several retail networks in Poland, their size and spatial range, and in particular the location of the nodes of these networks in cities and towns. Currently, the size of the city or town has a considerable impact on the presence of this kind of trade and the number of outlets (hypermarkets, supermarkets, discount shops). Hypermarkets and supermarkets are present in all Polish cities with a population over 100,000, and discount shops in cities and towns with a population over 50,000.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

35

Opis fizyczny

s.129-153,tab.,wykr.,map.,bibliogr.

Twórcy

autor

Bibliografia

  • Czubała A., 2001, Dystrybucja produktów. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Domański T., 2001, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa-Łódź, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Grzeszczak J., 1999, Bieguny wzrostu a formy przestrzeni spolaryzowanej. Prace Geograficzne, 173, Wydawnictwo Continuo, Wrocław.
  • Kłosiewicz-Górecka U., 2002a, Jaka integracja. Handel, 11, 16-17.
  • Lambooy J.G., 1991, Complexity, formations and networks. [W:] M. de Smidt, E. Wever (eds.) Complexes, formations and networks. Nederlandse Geographische Studies, 132, Utrecht-Nijmegen, 15-24.
  • Lisowski A., 2003, Koncepcje przestrzeni w geografii człowieka. Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, Warszawa.
  • Mazur J., 2002, Zarządzanie marketingiem usług. Difin, Warszawa.
  • Pokorska B., Maleszyk E., 2002, Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym. PWE, Warszawa.
  • Rynek Wewnętrzny w 2002 r., 2003, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Stryjakiewicz T., 2001, Koncepcja usieciowienia (networking) w badaniach przestrzenno-ekanomicznych. [W:] H. Rogacki (red.) Koncepcje teoretyczne i metody badań geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki pnestrzennej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, 37-47.
  • Supermarket News, nr 16 (95) z 18.09.2003 i nr 17-18 (96) z 9.10.2003 r. (http://sn.tradepress.com.pl).
  • Szulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Taylor P.J., 2004, World city network: A global urban analysis. Routledge, London and New York.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-e379dd7a-165b-4dab-84eb-5b99a3f64595
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.