PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 19 | 1 |

Tytuł artykułu

Źródła informacji jako determinanta popytu na niszowe produkty turystyki wiejskiej

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Sources of information as a determinant of demand for niche products of rural tourism

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Celem artykułu było przybliżenie istoty popytu turystycznego i jego uwarunkowań, a także zaprezentowanie wpływu informacji na znajomość i popularność niszowych produktów turystyki wiejskiej, których przykładem są produkty o charakterze kulinarnym. Badaniami objęto 830 respondentów. Świadomość istnienia i popularność analizowanych produktów była stosunkowo niewielka. Należy jednak zauważyć, że działania promocyjno-informacyjne służące ich propagowaniu były przez badanych dostrzegane i wykorzystywane. Zdynamizowanie ich i nadanie im charakteru cyklicznego przyczyniłoby się do większego zainteresowania ze strony odwiedzających.
EN
The purpose of the paper was to present the essence of tourism demand and its determinants, as well as to present the effect of information on knowledge and popularity of niche products of rural tourism, for example products of a culinary. The survey included 830 respondents. Awareness of the existence and popularity of the analyzed products was relatively small. It should be noted, however, that the promotion and information activities aimed at promoting them were perceived by the respondents. Dynamising them and giving them a recurring character would contribute to a greater interest by the visitors.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

19

Numer

1

Opis fizyczny

s.202-207,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa

Bibliografia

  • Balińska Agata, Anna Sieczko, Jan Zawadka. 2014. Turystyka. Wybrane zagadnienia (Tourism. Selected issues). Warszawa: Difin.
  • Balińska Agata. 2009. Struktura popytu turystycznego i czynniki kształtujące ten popyt (na podstawie wyników badań empirycznych) (The structure of tourist demand and factors moulding it (on the basis of empirical research results). Zeszyty Naukowe SGGW. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej 74: 137-147.
  • Bull Adrian. 2005. The Economics of Travel and Tourism. Oxford: Longman.
  • Dwyer Larry, Peter Forsyth, Wayne Dwyer. 2010. Tourism Economics and Policy. Bristol, Buffalo, Toronto: Channel View Publications.
  • Dziedzic Ewa, Teresa Skalska. 2012. Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług turystycznych w Polsce (Economic conditions for the development of tourist services in Poland). Warszawa: Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki.
  • Gaworecki Władysław. 2007. Turystyka (Tourism). Warszawa: PWE.
  • Hunziker Walter, Kurt Krapf. 1961. Grundriss der allgemeinen Fremdenverkehrlehre. [W] Tłumaczenia materiałów dotyczących statystyki ruchu turystycznego w różnych krajach (Plan sciences tourist [In]Translation of materials related to tourist traffic statistics in different countries). Warszawa: Zakład Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki przy SGPiS.
  • Jeznach Maria, Kamil Jarosz, Grażyna Trętowska. 2012. Promocja Produktu Turystycznego „Sztolnie Walimskie” (Promotion of the tourism product „Sztolnie Walimskie”). Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług 86 (701): 95-106.
  • Kachniewska Magdalena. 2009. Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa turystycznego (Determinants of competitiveness of tourism businesses). Warszawa: SGH.
  • Kaspar Claude. 1991. Die Tourismuslehre im Grundriss (Tourist sciences in the foreground). Bern und Stuttgart: Verlag P. Haupt.
  • Łazarek Roman. 1999. Ekonomika turystyki (Economics of tourism). Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie.
  • Middleton Victor T.C. 1996. Marketing w turystyce (Marketing in tourism). Warszawa: PAPT.
  • Milewski Roman. 2005. Elementarne zagadnienia ekonomii (Elementary issues of economics). Warszawa: PWN.
  • Niezgoda Agnieszka, Piotr Zmyślony. 2006. Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju (Tourist demand. Conditions and development perspectives). Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • Panasiuk Aleksander (red.). 2011. Ekonomika turystyki i rekreacji (Economics of tourism and recreation). Warszawa: PWN.
  • Rapacz Andrzej (red.). 2001. Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej (A tourist enterprise in a market economy). Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • Wodejko Stanisław. 1998. Ekonomiczne zagadnienia turystyki (Economic issues of tourism). Warszawa: Wyższa Szkoła Handlu i Prawa.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-e3257388-ef47-4f2f-9089-adc4b2b315d3
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.