PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2017 | 08 |

Tytuł artykułu

Opakowanie jako element kreowania kapitału marki

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Packaging as an element of brand's capital creating

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Wśród głównych elementów tworzenia kapitału marki wyróżnić należy przede wszystkim: początkowe decyzje dotyczące jej elementów składowych i tożsamości, sam produkt i towarzyszące mu działania marketingowe oraz proces budowania skojarzeń z daną marką. Opakowanie, uznawane współcześnie za swoistą twarz czy wizytówkę produktu, w naturalny sposób należy do podstaw pierwszego etapu, a więc określania tożsamości marki. Warto jednak zauważyć, iż jego właściwy dobór i projekt odgrywają istotną rolę również w przypadku planowania działań marketingowych związanych z produktem oraz budowania u nabywcy określonych skojarzeń z marką. Wydaje się więc, iż dla pewnych kategorii produktu opakowanie stanowić może jedno z postawnych narzędzi kreowania kapitału marki.
EN
Among the main elements of brand’s capital creating are first of all the initial decisions regarding its components and identity, the product itself with related marketing activities and the process of brand associations building. Packaging, considered today to be a specific face of product, naturally belongs to the first stage: identification of brand’s identity. However, it should be also emphasized, its proper selection and design play an important role in the planning of marketing activities related to the product as well as the building of specific associations with the brand. It seems for certain product categories the packaging can be one of the most powerful tools for brand's equity creating.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Numer

08

Opis fizyczny

s.74-78,rys.,fot.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • COBRO - Instytu Badawczy Opakowań, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa

Bibliografia

  • [1] L. Garbarski (red.) 2011. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania. Warszawa: PWE, s. 158.
  • [2] Ph. Kotier, K. L. Keller. 2012. Marketing. Poznań: Rebis. s. 263-296.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-dee6ee44-7bc1-4102-acc5-45de91edf78c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.