PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 04[34] |

Tytuł artykułu

Development of coffee market and changes in coffee consumption among Poles

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Rozwój rynku kawy i zmiany w jej konsumpcji wśród Polaków

Języki publikacji

EN

Abstrakty

PL
W pracy przedstawiono wyniki ankiety dotyczącej konsumpcji kawy oraz wyniki wizualnej i instrumentalnej oceny kaw. Głównym przedmiotem rozważań był rodzaj stosowanych dodatków podczas przygotowywania kawy. Na podstawie badań ankietowych stwierdzono, że 58,3% respondentów używa środki słodzące, a 92,7% środki zabielające kawę (głównie mleko o zawartości 3,2% tłuszczu).

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

p.41-51,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Poznan University of Life Sciences, Wojska Polskiego 31, 60-624 Poznan, Poland

Bibliografia

  • Adamczyk G., Anioła P., Czubak W., 2009. Preferences of young consumers on the milk market. J. Agribus. Rural Dev. 4 (14), 5-12.
  • Baryłko-Piekielna N., Matuszewska I., 2009. Sensoryczne badania żywności. Podstawy - metody - zastosowania. Wyd. Nauk. PTTŻ, Kraków.
  • Dmowski P., Platta A., 2012. Konsumencka ocena atrakcyjności sensorycznej napojów mlecznych z dodatkiem ekstraktów kawy. Zesz. Nauk. Akad. Mor. Gdyn. 73, 34-42. http://zeszyty. am.gdynia.pl/artykul-Konsumencka%20ocena%20atrakcyjnosci%20sensorycznej%20napojo w%20mlecznych%20z%20dodatkiem%20ekstraktow%20kawy_142.html [dostęp: 11.09.20l2].
  • Grębowiec M., 2010. Wpływ marki na podejmowanie decyzji nabywczych konsumentów na przykładzie rynku kawy. Zesz. Nauk. UE Pozn. 154, 210-217.
  • Groves R.M., Fowler F.J., Couper M.P., Lepkowski J.M., Singer E., Tourangeau R., 2009. Survey Methodology. John Wiley & Sons, New Jersey.
  • http://analizy-rynku.inse.pl/pdf/kawa-na-strone.pdf [dostęp: 15.09.2014].
  • http://bsolutions.pl/tag/spozycie-kawy-w-polsce/ [dostęp: 15.03.2014].
  • http://mleczarstwopolskie.kzsm.pl/uploads/2010/KzSM%20raport%20prezentacjan.ppt#585,4, [dostęp: 15.03.2014].
  • http://www.ico.org/ [dostęp: 15.03.2014].
  • http://www.ico.org/historical/2010-19/PDF/IMPORTSIMCALYR.pdf [dostęp: 15.03.2014].
  • http://www.platforma.mokate.com.pl/wiedza/kw59.pdf [dostęp: 15.03.2014].
  • http://www.portalspozywczy.pl/drukuj/102129.html [dostęp: 15.09.2014].
  • http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/L_podst_inf_o_rozwoju_dem_pl_do_2013.pdf (accessed on February 8th, 2014) [dostęp: 15.03.2014].
  • http://www.studium.agrobiznesu.up.lublin.pl/images/kawa.pdf [dostęp: 11.09.2014].
  • http:// www.surveysystem.com [dostęp: 15.03.2014].
  • Instrukcja obsługi spektrofotometru SP60 www.xrite.com/.../en/SP62-601_SP60_Series_Get ting_Started_en.pdf [dostęp: 15.09.2014].
  • Jaworska D., Czarniecka-Skubina E., 2007. Ocena jakości sensorycznej naparów wybranych rodzajów kawy mielonej. Żyw. Człow. Met. 34 (3-4), 1211-1218.
  • Kobielska Z. za Nielsen, 2009. Kawa nie boi się kryzysu. Fresh & Cool Market 7, 15-17. http://www.fcmarket.pl/sezam/241517.pdf [dostęp: 17.03.2014].
  • Krełowska-Kułas M., 2002. Preferencje konsumentów związane ze spożywaniem kawy. Pr. Nauk. Wyż. Szk. Przeds. Chrzan. 6, 187-194.
  • Lenart B., Sikora T., 2001. Model preferencji i zachowania konsumenta na rynku kawy. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3 (28), 95-107.
  • Niseteo T., Komes D., Belśćak-Cvitanović A., Horżić D., Budec M., 2012. Bioactive composition and antioxidant potential of different commonly consumed coffee brews affected by their preparation technique and milk addition. Original Research Article. Food Chem. 134 (4), 1870-1877.
  • Odorzyńska-Kondek J., 1997. Preferencje konsumentów w konsumpcji kawy i herbaty. Hand. Wewn. 4-5, 55-62.
  • Ożarek M., 2013. Kawa czy herbata. http://magazyncaffe.pl/kawa-czy-herbata-producenci-kawy- atakuja-market-napojow-cieplych-w-polsce-w-tym-roku-wydali-5-razy-wiecej-na-reklame- od-herbaciarzy/ [dostęp 15.03.2014].
  • Przybysz M.A., Widła G., Dłużewska E., 2013. Preferencje konsumenckie picia kawy. Wpływ temperatury i czasu prażenia ziarna kawy na ocenę smaku i zapachu espresso. Zesz. Probl. Post. Nauk Roln. 572, 65-79, http://www.zppnr.sggw.pl/65-79_Przybysz_Widla_Dluzew- ska.pdf [dostęp: 15.09.2014].
  • Ratajczak J., Siuda M., 2012. Rynek kawy i herbaty. Porad. Handl. 9, 72-91, http://issuu.com/ bpirgeneralczyk/docs/ph_09_12/83 [dostęp: 15.09.2014].
  • Zalega T., 2011. Spożycie żywności w gospodarstwach domowych z osobami bezrobotnymi w województwie mazowieckim. Zesz. Nauk. SGGW - Ekon. Org. Gosp. Żywn. 93, 119-136.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-d1638554-0aad-4746-a694-03978becb82e
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.