PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2018 | 64 | 2 |

Tytuł artykułu

Konsumenci oleju rzepakowego a konsumenci oleju słonecznikowego w Polsce

Warianty tytułu

EN
Rapeseed oil consumers versus sunflower oil consumers in Poland
RU
Potrebiteli rapsovogo masla i potrebiteli podsolnechnogo masla v Pol'she

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
EN
RU

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

64

Numer

2

Opis fizyczny

s.90-103,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Zakład Ekonomiki Rolnictwa, Przemysłu Spożywczego, Konsumpcji i Marketingu, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
  • Zakład Historii Gospodarczej, Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul.Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań

Bibliografia

  • Błażejczyk-Majka L., Boczar P. (2016), Zastosowanie metod wielowymiarowych w charakterystyce preferencji polskich konsumentów oleju rzepakowego, „Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych”, Vol. XVII, nr 3.
  • Błażejczyk-Majka L., Kala R. (2005), Metody analizy skupień do charakterystyki użytków rolniczych wybranych państw unijnych i Polski, „Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu”, tom VII, Zeszyt 5.
  • Boczar P. (2014), Możliwości produkcji rzepaku w Polsce i zmiany kierunków jego wykorzystania, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Poznań.
  • Boczar P., Błażejczyk-Majka L. (2015), Characteristics of vegetable oil consumers in Poland in a view of sustainable consumption principles, “Acta Scientiarum Polonorum. Seria: Oeconomia”, No. 14(3).
  • Boczar P., Goryńska-Goldmann E. (2005), Kształtowanie się spożycia olejów roślinnych w Polsce, UE i w świecie, „Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnych i Agrobiznesu”, tom VII, Zeszyt 8.
  • Borgatti S.P. (1997), PROFIT, http://www.analytictech.com/borgatti/profit.htm [dostęp: 19.09.2016].
  • Codex Alimentarius (2001), Fats, Oils and Related Products, Vol. 8, Food and Agriculture Organization, Rome.
  • Cormack R.M. (1971), A review of classification, “Journal of the Royal Statistical Society”, Series A, No. 134.
  • FAOSTAT (2016), http://faostat.fao.org [dostęp: 19.09.2016].
  • Gabriel K.R. (1971), The Biplot Graphic Display of Matrices with Applocations to Principal Components Analysis, “Biometrica”, No. 58.
  • Gordon A.D. (1981), Classification, Chapman and Hall, London.
  • Gulbicka B., Kwasek M. (2000), Zróżnicowanie spożycia żywności w Polsce w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych, IERiGŻ, Warszawa.
  • Gulbicka B., Kwasek M. (2001), Wpływ dochodów na spożycie żywności w gospodarstwach domowych, IERiGŻ, Warszawa.
  • Gulbicka B., Kwasek M. (2006), Analiza spożycia żywności w gospodarstwach domowych. Przesłanki dla polityki żywnościowej, IERiGŻ-PIB, Warszawa.
  • Jabkowski P. (2010), O korzyściach wynikających z zastosowania analizy PROFIT, (w:) Praktyczna analiza danych w marketingu i badaniach rynku, StatSoft Polska, Kraków.
  • Krygier K. (1997), Aktualne problemy technologii tłuszczów, „Przemysł Spożywczy”, nr 4.
  • Krzymański J. (2009), Skład chemiczny oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych, (w:) Teraz rzepak, Teraz olej, Olej rzepakowy - nowy surowiec, nowa prawda, Tom 2, PSPO, Warszawa.
  • Laskowski W. (2014), Dochodowa elastyczność wydatków polskich gospodarstw domowych i jej uwarunkowania, „Problemy Rolnictwa Światowego”, Tom 14 (XXIX) Zeszyt 1.
  • Malina A., Wanat St. (2000), Metody skalowania wielowymiarowego w badaniach rozwoju społeczno-gospodarczego Polski, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 874, Taksonomia 7: Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania.
  • Mardia K.V., Kent J.T., Bibby J.M. (1979), Multivariate analysis, Academic Press Inc. London.
  • Marek T. (1989), Analiza skupień w badaniach empirycznych, Metody SAHN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Migut G. (2012), Nowe możliwości analizy danych – Statistica zestaw Plus, (w:) Analiza danych w programie STATISTICA – przegląd, StatSoft Polska, Kraków.
  • PSPO (2016), http://www.pspo.com.pl/ [dostęp: 19.09.2016].
  • Rolnictwo w 2005 roku (2005), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2006 roku (2006), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2007 roku (2007), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2008 roku (2008), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2009 roku (2009), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2011 roku (2011), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2012 roku (2012), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2013 roku (2013), GUS, Warszawa.
  • Rolnictwo w 2014 roku (2014), GUS, Warszawa.
  • Rosiak E. (2006), Sektor olejarski – perspektywy rozwoju do 2013 roku, „Biuletyn Informacyjny ARR”, Żak Sp. z o.o., Warszawa.
  • Rynek rzepaku, stan i perspektywy (2015), nr 47, IERiGŻ, Warszawa.
  • Sagan A. (2009), Analiza Preferencji konsumentów z wykorzystaniem program Statistica – analiza conjoint i skalowanie wielowymiarowe, (w:) Zastosowania nowoczesnej analizy danych marketingowych w badaniach rynku, StatSoft Polska, Kraków.
  • Timm N.H. (2002), Applied Multivariate Analysis, Springer-Verlag, New York.
  • Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Walesiak M., Gatnar E. (red.) (2009), Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Zaborski A. (2001), Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Zaborski A. (2009), Skalowanie wielowymiarowe, (w:) Walesiak M., Gatnar E. (red.), Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Zaborski A. (2014), Analizy preferencji słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku z wykorzystaniem wybranych metod niesymetrycznego skalowania wielowymiarowego, „Studia Ekonomiczne”, nr 195.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-cca79e41-5af0-470a-9d7b-b0f12e4319f5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.