Zakład Historii Gospodarczej, Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul.Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań
Bibliografia
Błażejczyk-Majka L., Boczar P. (2016), Zastosowanie metod wielowymiarowych w charakterystyce preferencji polskich konsumentów oleju rzepakowego, „Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych”, Vol. XVII, nr 3.
Błażejczyk-Majka L., Kala R. (2005), Metody analizy skupień do charakterystyki użytków rolniczych wybranych państw unijnych i Polski, „Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu”, tom VII, Zeszyt 5.
Boczar P. (2014), Możliwości produkcji rzepaku w Polsce i zmiany kierunków jego wykorzystania, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Poznań.
Boczar P., Błażejczyk-Majka L. (2015), Characteristics of vegetable oil consumers in Poland in a view of sustainable consumption principles, “Acta Scientiarum Polonorum. Seria: Oeconomia”, No. 14(3).
Boczar P., Goryńska-Goldmann E. (2005), Kształtowanie się spożycia olejów roślinnych w Polsce, UE i w świecie, „Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnych i Agrobiznesu”, tom VII, Zeszyt 8.
Gabriel K.R. (1971), The Biplot Graphic Display of Matrices with Applocations to Principal Components Analysis, “Biometrica”, No. 58.
Gordon A.D. (1981), Classification, Chapman and Hall, London.
Gulbicka B., Kwasek M. (2000), Zróżnicowanie spożycia żywności w Polsce w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych, IERiGŻ, Warszawa.
Gulbicka B., Kwasek M. (2001), Wpływ dochodów na spożycie żywności w gospodarstwach domowych, IERiGŻ, Warszawa.
Gulbicka B., Kwasek M. (2006), Analiza spożycia żywności w gospodarstwach domowych. Przesłanki dla polityki żywnościowej, IERiGŻ-PIB, Warszawa.
Jabkowski P. (2010), O korzyściach wynikających z zastosowania analizy PROFIT, (w:) Praktyczna analiza danych w marketingu i badaniach rynku, StatSoft Polska, Kraków.
Krygier K. (1997), Aktualne problemy technologii tłuszczów, „Przemysł Spożywczy”, nr 4.
Krzymański J. (2009), Skład chemiczny oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych, (w:) Teraz rzepak, Teraz olej, Olej rzepakowy - nowy surowiec, nowa prawda, Tom 2, PSPO, Warszawa.
Laskowski W. (2014), Dochodowa elastyczność wydatków polskich gospodarstw domowych i jej uwarunkowania, „Problemy Rolnictwa Światowego”, Tom 14 (XXIX) Zeszyt 1.
Malina A., Wanat St. (2000), Metody skalowania wielowymiarowego w badaniach rozwoju społeczno-gospodarczego Polski, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 874, Taksonomia 7: Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania.
Mardia K.V., Kent J.T., Bibby J.M. (1979), Multivariate analysis, Academic Press Inc. London.
Marek T. (1989), Analiza skupień w badaniach empirycznych, Metody SAHN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Migut G. (2012), Nowe możliwości analizy danych – Statistica zestaw Plus, (w:) Analiza danych w programie STATISTICA – przegląd, StatSoft Polska, Kraków.
Rosiak E. (2006), Sektor olejarski – perspektywy rozwoju do 2013 roku, „Biuletyn Informacyjny ARR”, Żak Sp. z o.o., Warszawa.
Rynek rzepaku, stan i perspektywy (2015), nr 47, IERiGŻ, Warszawa.
Sagan A. (2009), Analiza Preferencji konsumentów z wykorzystaniem program Statistica – analiza conjoint i skalowanie wielowymiarowe, (w:) Zastosowania nowoczesnej analizy danych marketingowych w badaniach rynku, StatSoft Polska, Kraków.
Timm N.H. (2002), Applied Multivariate Analysis, Springer-Verlag, New York.
Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Walesiak M., Gatnar E. (red.) (2009), Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Zaborski A. (2001), Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
Zaborski A. (2009), Skalowanie wielowymiarowe, (w:) Walesiak M., Gatnar E. (red.), Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Zaborski A. (2014), Analizy preferencji słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku z wykorzystaniem wybranych metod niesymetrycznego skalowania wielowymiarowego, „Studia Ekonomiczne”, nr 195.