EN
The main objective of this study is to present the impact of the Erasmus student exchange programme on the university image building. The fi rst part of the paper, describes forms of promotion which are most commonly used by universities, namely: advertising, sponsorship, personal selling, online promotion and engagement marketing. The impact of the Erasmus programme on the university image building is exemplified by the Warsaw University of Life Sciences – SGGW. The paper presents the history, the strengths and the promotional potential of the SGGW. In addition, the paper offers results of a survey, conducted among grantees participating in the Erasmus programme, which aimed at examining the familiarity and effectiveness of applied forms of promotion.
PL
Celem głównym opracowania jest przedstawienie wpływu programu wymiany studenckiej Erasmus na budowanie wizerunku uczelni. W pierwszej części opracowania zostały opisane formy promocji najczęściej stosowane przez szkołę wyższą, czyli reklama, sponsoring, sprzedaż osobista, promocja internetowa oraz marketing doznań. Wpływ programu Erasmus na budowanie wizerunku uczelni przedstawiono na przykładzie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Zaprezentowano historię, atuty a także potencjał promocyjny SGGW. Ponadto zbadano opinie stypendystów biorących udział w programie Erasmus na temat znajomości i skuteczności zastosowanych form promocyjnych.