PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 17 | 4 |

Tytuł artykułu

Wybory i preferencje konsumentów na rynku usług agroturystycznych

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Choices and consumer preferences in market services at the agrotourism market

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Przedstawiono wyniki badań dotyczące wyborów i preferencji konsumentów usług agroturystycznych. Scharakteryzowano sylwetkę respondentów korzystających z turystyki wiejskiej w perspektywie liczby wyjazdów wypoczynkowych, długości ich trwania, preferowanych kierunków wyjazdów oraz wydatków na agroturystykę. Zestawiono wybory i preferencje respondentów w odniesieniu od usług oferowanych przez inne obiekty hotelowe. Ocenie badanych poddano obecną aktywność turystyczną konsumentów i przyczyny jej braku. Wyniki badań wskazały, iż z usług gospodarstw agroturystycznych korzystają osoby w różnym wieku, z wyższym wykształceniem, zarówno rodziny, jak i konsumenci niemający zobowiązań rodzinnych. Agroturystyka zajęła najwyższe miejsce w preferencjach badanych na tle innych form wypoczynku i spędzania wolnego czasu. 50% badanych osób najczęściej preferujących wyjazdy agroturystyczne uznała, iż wypoczynek na terenach wiejskich w największym stopniu pozwoliłby im się w pełni zrelaksować.
EN
The paper presents the results of research on consumer preferences and choices of tourism services. Research results indicated that the services of agro tourism farms used by people of different ages with higher education, both families and consumers who do not have family responsibilities. Agro tourism took the highest place in the preferences of the respondents in comparison to other forms of recreation and spending free time. 50% of people mostly prefer the agro tourism trips to find that break on the rural areas to the greatest extent would allow them to fully relax.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

17

Numer

4

Opis fizyczny

s.150-153,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor

Bibliografia

  • Cichowska J. 2012: Rozwój produktu agroturystycznego w oparciu o jazdę konną, Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich, nr 2/IV/2012, 53-63.
  • Kurtyka I. 2003: Segmenty odbiorców produktu agroturystycznego, [w:] K. Łęczycki (red.), Wybrane zasoby i produkty w gospodarstwie agroturystycznym, Wyd. Akademii Podlaskiej, Siedlce.
  • Muszkieta R. 2009: Społeczne i ekonomiczne aspekty turystyki i rekreacji, Wyd. Ośrodek Rekreacji, Sportu i Edukacji w Poznaniu, Poznań, 146.
  • Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako element zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich. 2012: Raport Agrotec Polska, PAN, Warszawa, 75.
  • Sokół J. 2012: Działalność gospodarstw agroturystycznych na obszarze Narwiańskiego Parku Narodowego w ocenie turystów i ich nowe wyzwania, Ekonomy and Management, 3/2012, 118-128.
  • Wiatrak A. 1996: Wpływ agroturystyki na zagospodarowanie terenów wiejskich, Zag. Dor. Rol., 34-46.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-c228870a-177a-4b19-9172-bc514fb381bb
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.