PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | 4 |

Tytuł artykułu

Czynniki popytowo-podażowe rozwoju rynku i dystrybucji produktów wysokiej jakości w Polsce

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Factors determining demand and supply and distribution on the market regional and traditional products in Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Artykuł jest próbą przedstawienia opinii konsumentów oraz producentów na temat żywności tradycyjnej i regionalnej w Polsce. Omawia dotychczasowe, jak i potencjalnie przyszłe zagrożenia, wynikające z początkowej fazy tworzenia się rynku żywności wysokiej jakości tradycyjnej i regionalnej w Polsce.
EN
The article attempts to present situation and consumer.s and producer.s opinion about traditional and regional food market in Poland. It describes past and future potential dangers resulting from the initial phase of creation of niche food alimentation market in Poland.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

12

Numer

4

Opis fizyczny

s.46-52,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa

Bibliografia

  • Bywalec C. 2007: Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania. PWN, Warszawa.
  • Begg D., Fischer S., Dornbusch R. 2008: Mikroekonomia. PWE, Warszawa.
  • Borowska A. 2007: Charakterystyka konsumentów żywności tradycyjnej/regionalnej w Polsce. Projekt - grantu Agro-Smak 2 Fundacji „Fundusz Współpracy" (maszynopis). Borowska A. 2010: Uwarunkowania ekonomiczne i pozaekonomiczne produkcji żywności wysokiej jakości w Polsce, Wyd. SGGW, Warszawa (przyjęte do druku).
  • Krajeński K., Zabrocki R. 2008: Rynek produktów tradycyjnych-szanse, potrzeby, możliwości. [W:] Tradycyjne i regionalne technologie oraz produkty w żywieniu człowieka. Wyd. naukowe PTTŻ, Kraków, s. 116.
  • Elliott G.R., Cameron R.C. 1994: Consumer perception of product quality and the country-of-origin effect. Journal of International Marketing, vol 2, nr 2, s. 49-62.
  • Kuznesof S. et al. 1997: Regional foods: a consumer perspective. British Pood Journal, vol. 99, nr 6, s. 199-206.
  • Orth U.R., Firbasová Z. 2003: The role of consumer ethnocentrism in food product evaluation. Agribusiness, vol. 19, nr 2, s. 137-1S3.
  • Program Rozwoju Obszarów Wiejskich w latch 2007-2013. MRiRW, Warszawa.
  • Rozporządzenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 grudnia 2006 roku w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej. Dz.U. Nr S, poz. 38 z 2007 r.
  • Rozporządzenie z dnia 1S grudnia 2006 roku w sprawie szczegółowych warunków uznania działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej. Dz. U. Nr S, poz. 36 z 2007 r.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 czerwca 2007 r. w sprawie dostaw bezpośrednich środków spożywczych. Dz.U. nr 112, poz. 774.
  • Samiee S. 1994: Customer evaluation of products in a global market. Journal of International Business Studies, vol. 2S, nr 3, s. S79-604.
  • Sodano V. 2001: Competitiveness of regional products in the international food market. 77th EAAE, Seminar, no 32S, p. 17-18 August, Helsinki.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-beb9cdb4-4fd3-4395-b953-99b8122dae86
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.