PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 65 | 12 |

Tytuł artykułu

Produkty premium w delikatesach Alma i Bomi

Warianty tytułu

EN
Premium product in Polish delicatessen Alma and Bomi

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Polacy coraz chętniej sięgają po produkty droższe od przeciętnych, kojarzone z dobrą jakością i pewną unikalnością. Dlatego sieci handlowe zachęcają, przez odpowiedni marketing, do kupna produktów premium, oferując „namiastkę luksusu". Działania takie podejmują m.in. sieci delikatesów Alma i Borni - koncentrując się na sprzedaży importowanych produktów i często są ich wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Obie sieci uwzględniają w swojej ofercie fakt coraz większego zainteresowania Polaków zdrowym trybem życia, w tym zdrowym odżywianiem się. Żywność z segmentu premium polscy konsumenci traktują jako produkt o wysokiej jakości, o dużych walorach zdrowotnych.Tylko niewielki odsetek społeczeństwa kupuje certyfikowane produkty ekologiczne. Jednak coraz większa świadomość konsumentów w zakresie ochrony środowiska i zdrowego stylu życia może w przyszłości doprowadzić do istotnych zmian na rynku produktów premium.
EN
The growing demand of the Polish society for high quality and above- average price products can be observed in last years. In response retail markets offer consumers premium products considered to be at the highest level in terms of quality and price. Delicatessen chains as Alma and Bomi are good examples of supermarkets operating in the premium sector. In comfortable interior, they provide "luxury products" imported directly from all the world or produced wording to natural methods and traditional Polish recipes. Alma and Bomi also attach great importance to the growing interest for healthy lifestyle, particularly food in Poland. At present, only small number of Polish consumers buy certificated ecological food. However, it can be changed in the future due to the growing concern about environment protection and healthy food. Therefore, new strategies of deli­catessen chains can be expected in the market of premium products in order to adapt to new demands of clients.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

65

Numer

12

Opis fizyczny

s.28-30,bibliogr.

Twórcy

  • Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa
autor

Bibliografia

  • [1] http://www.almamarket.pl/o_almie,
  • [2] http://ww.almamarket.pl/dlaJnwestorow/raporty/raporty_okresowe.
  • [3] http://ir.bomi.pl/pl/raporty/24,roczne,raporty.html, data odczytu: 15.06.2011.
  • [4] http://www.bestshopnet.pl/Kolejny-e-Bomi-juz-otwarty,wiadomosc,24,maj,2011 .aspx.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-bcdc714c-633c-4df9-97ac-29f961d1de43
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.