PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 12 | 1 |

Tytuł artykułu

Sale of organic food in specialist and general retail grocery outlets - a comparative analysis

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Sprzedaż żywności ekologicznej w sklepach specjalistycznych i drobnodetalicznych placówkach spożywczych - analiza porównawcza

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The article presents the results of an inquiry research carried out in 2011 among specialist and general retail grocery outlets offering organic food. A comparative analysis of the width and depth of organic products range was conducted and grounds for lack of the offer complexity, particularly in retail grocery outlets, were presented as well. The sources of supply in basic products groups and the distance to supplier as the factors determining the offer were discussed. The conducted research proves that the product range, especially in general retail outlets, is not suffi cient, which results from the offer of the intermediate links of the organic food distribution channels and the relatively long distance to suppliers.
PL
W artykule przestawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 2011 roku wśród sklepów specjalistycznych i drobnodetalicznych oferujących żywność ekologiczną. Przeprowadzono analizę porównawczą szerokości i głębokości oferowanego asortymentu oraz przedstawiono przyczyny braku kompleksowości oferty, zwłaszcza w sklepach detalicznych. Przedstawiono również źródła zaopatrzenia sklepów w podstawowe grupy produktów oraz przeciętną odległość placówek handlowych od dostawców. Z badań wynika, że oferowany asortyment, zwłaszcza w sklepach drobnodetalicznych jest niewystarczający, co głównie jest rezultatem niskiej oferty ogniw pośredniczących w kanale dystrybucji żywności ekologicznej oraz relatywnie dużego oddalenia dostawców.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

12

Numer

1

Opis fizyczny

p.35-44,fig.,ref.

Twórcy

  • Faculty of Economics and Social Sciences, Poznan University of Life Sciences, Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznan, Poland
  • Faculty of Economics and Social Sciences, Poznan University of Life Sciences, Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznan, Poland

Bibliografia

  • Cyrek P., 2010. Kierunki zmiany oferty przedsiębiorstw handlu detalicznego i ich ograniczenia. Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia 9 (3), 55–64.
  • Kilcher L., Willer H., Huber B., Frieden C., Schmutz R., Schmid O., 2011. Organic Market in Europe. FiBL, Frick.
  • Koreleska E., 2009. Kształtowanie produktu w koncepcji marketingu ekologicznego. Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia 8 (4), 79–86.
  • Łuczka-Bakuła W., 2007. Rynek żywności ekologicznej. Wyznaczniki i uwarunkowania rozwoju. PWE, Warszawa.
  • Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., 2001. Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych. PWE, Warszawa.
  • Szczepankiewicz W., 2004. Organizacja źródeł zaopatrzenia i rola handlu detalicznego w kanałach rynku. (in) Handel detaliczny funkcjonowanie i kierunki rozwoju, J. Szumilak (Ed). Ofi cyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Szulce H., 1998. Struktury i strategie w handlu. PWE, Warszawa.
  • Tomanek R., 2004. Funkcjonowanie transportu. Wyd. AE w Katowicach, Katowice.
  • van Osch S., Burkhard S., Strauch C., Bauer C., 2008. Specialised Organic Retail Report Europe 2008. Practical Compendium of the Organic Market in 27 European countries. ORA Vienna, EKONZEPT Montpellier/Freising, Biovista Ettingen.
  • Willer H., Kilcher L., 2012. The World of Organic Agriculture – Statistics and Emerging Trends 2012. Research Institute of Organic Agriculture (FiBL), Frick, International Federation of Organic Agriculture Movements (IFOAM), Bonn.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-b771d3f2-597a-4e34-942c-db7544a8a766
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.