PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | 20 | 2 |

Tytuł artykułu

Marketing w zarzadzaniu gmina

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Marketing in local management

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Rozwój gospodarki rynkowej oraz samorządności lokalnej w Polsce wskazują na potrzeby adaptowania koncepcji marketingowych do działalności gmin miejskich i wiejskich. Marketing gminny oznacza ukierunkowanie działalności administracji publicznej na społeczność lokalną. Dla samorządów lokalnych szczególnie użyteczna może być koncepcja marketingu postrzeganego jako proces zarządzania. W zarządzaniu marketingowym gminą można wyróżnić: zarządzanie podsystemem administracyjno-politycznym oraz zarządzanie zasobami gminy. Samorząd gminy, realizując zadania publiczne, powinien równocześnie podejmować wszechstronne działania na rzecz zaspokojenia różnorodnych potrzeb społeczności lokalnej. Zarządzanie marketingowe gminą nie może być traktowane przez władze samorządowe jako działalność autonomiczna, a należy je włączyć do całego lokalnego systemu zarządzania.
EN
It is increasingly typical of highly developed market economies to use marketing concepts in relation to regional and local government structures. Poland has seen economic change and the development of local government for several yeas and it is becoming apparent that these concepts need to be incorporated into local economies of towns and villages of our country. Marketing in the local community context means focusing community attention on meeting local needs. It would be of particular use for community governments to see marketing as a management process. In this process, the local government plays a leading role in the community affairs managing development according to market principles. The following two types of local management through marketing can be differentiated: managing the political and administrative local subsystem and managing resources. While implementing public policies the local government should also take comprehensive measures in order to satisfy the variety of local community needs. Under the current circumstances, major areas where marketing concepts may be applied are: managing the administration system, representative bodies and opinion makers, public service development, private sector promotion measures, attracting strategic investors and equity. The following types of marketing tools may be used: personal marketing, marketing of services (including nonrprofits), marketing in property management, urban planning marketing. Managing local communities through marketing should not be interpreted by local governments as an isolated function. Instead , they should integrate marketing into their overall management systems.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

20

Numer

2

Opis fizyczny

s.141-152

Twórcy

autor
  • Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej,ul.Krzywickiego 9, 02-078 Warszawa

Bibliografia

  • Aaker D.A. 1988 Strategic Market Management. John Wiley & Sons, New York
  • Cudowski B., Czech E. 1994 Marketing w administracji publicznej w RFN. Samorząd Terytorialny, nr 4
  • Drucker P. F. 1974 Management-Tasks, Responsibilities, Practices. Harper & Row, New York
  • Frankowski Z. 1995 Procesy inwestycyjne w miastach w warunkach gospodarki rynkowej. IGPiK, Warszawa (maszynopis)
  • Kachniarz T„ Niewiadomski Z. 1994 Nowe podstawy prawne zagospodarowania przestrzennego. IGPiK, Warszawa
  • Kotler Ph. 1994 Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa
  • Kramer T. 1995 Podstawy marketingu. PWE, Warszawa
  • Lazer W., La Barbera Pr., Mac Lachlan J.M., Smith A.E. 1990 Marketing 2000 and beyond. American Marketing Association, Chicago
  • Osborne D., Gaebler T. 1992 Rządzić inaczej. Media Rodzina of Poznań
  • Szromnik A. 1996 Marketing komunalny. Rynkowa koncepcja zarządzania gminą. Samorząd Terytorialny, nr 3
  • Zuziak Z.K. 1996 Instrumenty rynkowych strategii rozwoju śródmieść. Samorząd Terytorialny, nr 1-2
  • Żurawik B., Żurawik W. 1996 Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-faafa3db-a080-4d16-9e16-02865293db61
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.