2. Dudkiewicz M.: Co Polacy myślą o reklamie? Marketing Serwis, 1998, 2, 2.
3. Foxall G.R., Goldsmith R.E.: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998.
4. GUS: Rocznik Statystyczny. Warszawa 1997.
5. Guttman E.: Gender advertising. New York, Harper Rov, 1979.
6. Jachnis A., Terelak J.: Psychologia konsumenta i reklamy. Warszawa, Oficyna Branta, 1998.
7. Jeżewska-Zychowicz M.: Źródła wiedzy żywieniowej w opinii wybranej grupy kobiet. Żyw. Człow. Metab., 1997, 24, 3, 293.
8. Jeżewska-Zychowicz M.: Ocena wpływu wybranych czynników na postawy kobiet w sferze edukacji żywieniowej. Warszawa, Wydawnictwo SGGW, 2000.
9. Jeżewska-Zychowicz M.: The possibilities of using the different sources of nutrotion knowledge in improving the nutrition awareness in opinion of Polish women. In: Current issues of traning in home economics. International Conference, Latvia University of Agriculture, Jelgava 1998.
10. Kędzior Z.: Jak postępuje konsument na rynku? Aida Media, 1996, 2, 33, 18.
11. Mazurek-Łopacińska K. (red.): Zmiany zachowań konsumenckich w warunkach transformacji polskiej gospodarki. Wrocław, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, 1998.
12. Levy A.S., Fein S.B.: Consumers’ ability to perform tasks using nutrition labels. J. Nutr. Edic., 1998, 30, 4, 210.
13. Meuldijk S., Van Assema P., Van Dis I., et al.: Helpfulness of nutritional value labels in choosing low- fat products. J. Nutr. Edic., 1996, 28, 6, 348.
14. Nowak S.: Teorie postaw. Warszawa, PWN 1973.
15. Rosenberg K.E., Blair M.H.: Observations: the long and short of persuasive advertising. J. Advertising Res., 1994, 34, 4, 63.
16. Rudnicki L.: Zachowanie konsumentów na rynku. Warszawa, PWE, 2000.
17. Scott C., Klein D.M., Bryant J.: Consumer responses to humor in advertising: a series of field studies using behavior observation. J. Consumer Res., 1990, 16, 498.
18. Sternthal B., Craig C.S.: Consumer behavior: an information processing perspective. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ, 1982.
19. Urban N., White E., Anderson G.: Correlates of maintenance of a low-fat diet among women in the Women’s Health Trial. Prev. Med., 1992, 21, 279.