PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | 42 | 02 |
Tytuł artykułu

Nauczanie w szkole wyzszej i jego jakosc

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
The academic services in higher education and its quality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The market of academic services has been transformed many times lately as far as subjective and objective structures are concerned. This development is also related to higher schools operating in Poland. The following article deals with the comparision of different interpretations and definitions of the academic service quality. It also tackles its significant influence on the individuals' development. Furtehrmore, the influence of components distingushing the educational service quality in achieving complex aims of higher schools has been noticed.
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
42
Numer
02
Opis fizyczny
s.33-37,rys.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Politechnika Czestochowska, Czestochowa
Bibliografia
  • 1. Nowaczyk-Jankiewicz W., Kłos Z.: Promocja usług edukacyjnych, Problemy Jakości 3/2006.
  • 2. Ekiert-Grabowska D., Elsner D.: Jakość, planowanie i doskonalenie kwalifikacji zawodowych w zarządzaniu oświatą, Antologia IV, Wydawnictwo Finansowane z Funduszy PHARE Unii Europejskiej-Program TERM.
  • 3. Maciąg J.: Wzorzec jakości usługi edukacyjnej, Problemy Jakości 2/2005.
  • 4. Lisiecka K. (red. nauk.): Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2001.
  • 5. РаЬіап A.: Marketing szkoły wyższej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2005.
  • 6. Światowa deklaracja UNESCO: Szkolnictwo wyższe w XXI wieku: od wizji do działania, tłumaczenie: Jabłecka J., Nauka i Szkolnictwo Wyższe 14/1999.
  • 7. Łunarski J. (red. nauk.): Zarządzanie jakością dydaktyki w jednostce uczelni wyższej, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu, Zamość 2001.
  • 8. Buchner-Jeziorska A., Boczkowski A.: Procedury i negocjacje. Jakość kształcenia w szkole wyższej, Wydawnictwo ZBnSzW 1996.
  • 9. Kolman R.,Tkaczyk T.: Jakość usług, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 1996.
  • 10. Międzynarodowy Raport OECD Schools and Quality, Paryż 1989, s. 17.
  • 11. Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji ds. Edukacji dla XXI wieku, J. Delors (red. nauk.), Rabczuk Wytłumaczenie z francuskiego): Edukacja: jest w niej ukryty skarb, Warszawa: Stowarzyszenie Oświatowców Polskich 1998.
  • 12. Dzierzgowska I., Wlazło S.: Mierzenie jakości pracy szkoły. Wydawnictwo finansowane z funduszy programu PHARE UE- program TERM.
  • 13. Stoner J.A.F., Wankel Ch.: Kierowanie, Wydawnictwo P WE, Warszawa 1997.
  • 14. Lisiecka K.: O potrzebie zapewniania i oceny jakości usług edukacyjnych, Problemy Jakości 2/2000.
  • 15. Skrzypek E. (red. nauk.): Success 2004. Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin 2004, tom 2.
  • 16. Clewes D.: A Student-centered Conceptual Model of Service Quality in Higher Education, Quality in Higher Education, 9/2003.
  • 17. Wiśniewska M.: Total Quality Education. Próba definicji і model wdrażania. Problemy Jakości 9/2007.
  • 18. Grönroos Ch.: A service quality model and its market implications, European Journal of Marketing 18/1984.
  • 19. Kolman R., Pytko B., Siedlikowski K.: Wpływ jakości usług na wartość firmy, Problemy Jakości 2/2004.
  • 20. Skrzypek E. (red. nauk.): Kapitał intelektualny jako szansa na poprawę jakości zarządzania w warunkach globalizacji, Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin 2005, tom 2.
  • 21. Skrzypek E. (red. nauk.): Success 2004. Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa w gospodarce oparte na wiedzy, tom 1, Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin 2004.
  • 22. Hamrol A., Mantura W.: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydawnictwo PWN, Warszawa-Poznań 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-article-d0c4811a-39c9-491b-88d3-02e69a9f82a7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.