PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 08 | 3 |

Tytuł artykułu

Price decision determinants in enterprises on the basis of Warmia and Mazury Province

Autorzy

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The aim of the paper was to present price determinants in enterprises in Warmia and Mazury province. There were also presented main products prices in relation to competitors prices. The survey enabled to answer the question who and which sections of the enterprises take up price decisions. Moreover, in the paper author presented demand situation on main product market. In addition, expected changes in products and prices were presented.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

08

Numer

3

Opis fizyczny

http://www.ejpau.media.pl/volume8/issue3/art-26.html

Twórcy

autor
  • Warmia and Mazury University in Olsztyn, Plac Lodzki 2, 10-957 Olsztyn, Poland

Bibliografia

  • Dolińska M., 1998. Zarzšdzanie marketingowe [Marketing management]. Wyd. Politechniki Lubelskiej, ss.191 [in Polish].
  • Gabor A., 1975. Pricing i Theory and Practice. In Directing the Marketing Effort Publisher Pan.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek., 2001. Marketing, Punkt zwrotny nowoczesnej firmy [Marketing, Turn point of modern enterprise], PWE, Warszawa, ss. 690 [in Polish].
  • Hague P., Jackson P., 1992. Badania rynku, zrób to sam [Market research, do it on your own]. Wyd. Kogan Page LTD, London, współwydawca Instytut Przemysłowo-Handlowy im. Mirosława Dzielskiego, Fundacja Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego, Kraków, ss. 266 [in Polish].
  • Karasiewicz G. 1997. Marketingowe strategie cen [Marketing price strategies]. PWE, Warszawa, ss.304 [in Polish].
  • Karasiewicz G. i Wykrytowicz J. (2003). Decyzje cenowe w przedsiębiorstwach polskich [Price decissions in Polish enterprises], Working Papers nr 03-018, Wydział Zarzšdzania, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, s. 4-5 [in Polish].
  • Podstawka K., 1997. Praktyczny marketing. Kluczowe elementy [Practical marketing. Crucial elements]. Wyd. Promer, Rzeszów, s. 114-119 [in Polish].
  • Schnaars S. P. 1989. Megamistakes, Forecasting and the Myth of Rapid Technological Change, The Free Press, New Yourk, ss. 159.
  • Simon H., 1996. Zarzšdzanie cenami [Price management]. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, ss. 641 [in Polish].
  • Taranko T., 2004. Cele działalnoœci marketingowej polskich przedsiębiorstw [Price marketing aims of Polish enterprises]. Marketing i Rynek 3/2005, PWE, Warszawa, s. 22-29 [in Polish].
  • Waniowski P., 2003. Strategie cenowe [Price strategies]. PWE, Warszawa, ss.235 [in Polish].
  • Wilmshurst J., 1987. The fundamentals and practice of marketing. Publisher: Heinemann, London, ss.239.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-cc5af9de-a992-443b-8212-665c5aef4b1a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.