PL
Rosnąca konkurencja rynkowa i presja wynikająca z turbulentnego otoczenia powodują, że jedyną drogą odniesienia sukcesu jest zdolność organizacji do dokonywania innowacji. Wprowadzanie nowych produktów i technologii, dostosowywanie się do dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych jest koniecznością dla firmy, która chce się utrzymać i rozwijać na rynku. W artykule prezentuje się poglądy na temat możliwości wspierania kreatywności pracowników na podstawie ich indywidualnych atrybutów oraz warunków związanych ze środowiskiem pracy. Autor twierdzi, że wspieranie kreatywności w przedsiębiorstwie jest skuteczniejsze przez tworzenie właściwych warunków pracy i prokreatywną politykę firmy aniżeli zatrudniaie kreatywnych jednostek.
EN
Together with increasing worldwide competition and ever more pressing environmental turbulence, the ability of organizations to innovate is seen as a key to its success. Introducing new products and new technology, adopt and reinvent organization in changing market is a need and necessary to companies which want to increase and develop. In this paper, I will present my views of individual characteristics and attributes of the workplace that enhance and promote creativity of workers. Author thinks that organizations can promote creativity more through planning, coordination creativity policy and creating proper work environment, than employment of creativity people.