PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 03[09] |

Tytuł artykułu

Segmentation of young consumers in terms of their market activity

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Segmentacja mlodych konsumentow wedlug aktywnosci rynkowej

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Children and teenagers constitute a separate market group, which is heterogeneous in terms of their behaviour, market attitudes and activity. This is the basis for distinguishing four market segments, different in terms of the demographic, economic and psychographic characteristics of young participants in the market.
PL
Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych aspektów aktywności rynkowej młodych konsumentów, w szczególności ich stosunku do zakupów i uczestnictwa w nich oraz próbę segmentacji młodocianych według wspomnianych kryteriów. Stwierdzono m.in., iż dla większości dzieci i młodzieży zakupy to przyjemne doznania, miłe chwile spędzone z rodziną bądź przyjaciółmi oraz atrakcyjna forma spędzania wolnego czasu. Dzieci i młodzież stanowią odrębną grupą rynkową, która jest niejednorodna pod względem zachowań, postaw rynkowych i aktywności. Daje to podstawę do wyróżnienia czterech segmentów rynkowych, odrębnych pod względem cech demograficznych, ekonomicznych i psychograficznych młodych uczestników rynku.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

p.15-22,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Poznan University of Life Sciences, Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznan, Poland

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-b020e652-24ad-4997-b944-fa85a42d662a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.