PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 40 | Sek.ekon. |

Tytuł artykułu

Marketing orientation at the creating the region development projects

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Marketing finds its place not only among various areas of economic life but also in everyday life of people After 1992 marketing has been treated as a part of regional sustainable development philosophy as decided by 116 countries present at the Summit of the Earth in Rio de Janeiro. The article pays special attention to possibilities of structural funds utilisation according to the needs of regional development and defines the role of regional marketing.
PL
Wyniki badań naukowych udowadniają, ważną pozycję jaką marketing zajmuje w codziennym życiu ludzi. Po 1992 marketing traktuje się jako część filozofii zrównoważonego rozwoju do czego zobowiązało się 116 państw uczestniczących w Szczycie Ziemi w Rio de Janeiro w 1992. Po pierwsze staraliśmy się zdefiniować oraz określić cel marketingu regionalnego w oparciu o teorię. W dalszej części pracy wyjaśniono rolę marketingu regionalnego w kontekście marketingu krajowego wspierającego autonomię lokalną, producentów, rzemiosło, etc., a także jego rolę w międzynarodowych stosunkach handlowych na poziomie tzw. „continental marketing" (wynikającego z integracji regionalnej lub będącego naturalnym następstwem umiejscowienia na danym terytorium) oraz „marketing corridors”.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

40

Numer

Opis fizyczny

p.121-125,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Slovak University of Agriculture in Nitra, Tr. A. Hlinku 2, 949 76 Nitra, Slovak Republic
autor

Bibliografia

  • Bielik, P. 2003. Production and Economic Conditions of Restructuring Individual Farm in the Slovak Republic. MER 1/2003. Maribor: MER Evrocenter: 72-77.
  • Čichovský, L. 2001, Marketing na rozhrani dvou tisiciieti. Praha: Radix.
  • Horská H., Spěšná D. 1997, Socialni zmeny v zemedelstvi. Zemedeelska ekonomika. 43, (3) 1997: 121-124.
  • Kita J. 2000. Marketing. Bratislava: Edicia Ekonomia.
  • Mižičková L. 2003. Podnikatelska uspennost malych a strednych podnikov v rokoch 2000-2002. [in:] Zbornik vedeckych prispevkov z riesenia institucionalneho vyskumu 2000-2002. Nitra, SPU: 58-61.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-93c2e91b-a815-43c4-9601-eda5f53c7445
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.