EN
Marketing finds its place not only among various areas of economic life but also in everyday life of people After 1992 marketing has been treated as a part of regional sustainable development philosophy as decided by 116 countries present at the Summit of the Earth in Rio de Janeiro. The article pays special attention to possibilities of structural funds utilisation according to the needs of regional development and defines the role of regional marketing.
PL
Wyniki badań naukowych udowadniają, ważną pozycję jaką marketing zajmuje w codziennym życiu ludzi. Po 1992 marketing traktuje się jako część filozofii zrównoważonego rozwoju do czego zobowiązało się 116 państw uczestniczących w Szczycie Ziemi w Rio de Janeiro w 1992. Po pierwsze staraliśmy się zdefiniować oraz określić cel marketingu regionalnego w oparciu o teorię. W dalszej części pracy wyjaśniono rolę marketingu regionalnego w kontekście marketingu krajowego wspierającego autonomię lokalną, producentów, rzemiosło, etc., a także jego rolę w międzynarodowych stosunkach handlowych na poziomie tzw. „continental marketing" (wynikającego z integracji regionalnej lub będącego naturalnym następstwem umiejscowienia na danym terytorium) oraz „marketing corridors”.