PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | 1 |

Tytuł artykułu

Wplyw zarzadzania jakoscia na konkurencyjnosc przedsiebiorstw przemyslu spozywczego

Autorzy

Warianty tytułu

EN
The impact of quality management on the competitiveness of companies from food sector

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
This paper attempts to explore relations between quality management principles and food firms competitiveness. According to presented survey results, quality management principles affect firms performance. Among other principles, customer focus and preventive approach play a leading role in performance enhancing. In considering above, it should be noted that quality orientation is a strategic issue in food industry.
EN
Problematyka dotycząca zależności pomiędzy zarządzaniem jakością a konkurencyjnością przedsiębiorstw stanowi przedmiot zainteresowania badaczy nauk ekonomicznych i zarządzania. Użyteczną teorią pozwalającą na wyjaśnienie wpływu zarządzania jakością na wyniki działalności przedsiębiorstw jest teoria zasobowa. Celem artykułu było określenie, które zasady zarządzania jakością determinują wyniki działalności przedsiębiorstw oraz empiryczna weryfikacja przyjętych założeń.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

10

Numer

1

Opis fizyczny

s.155-158,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, ul.Akademicka 13, 20-950 Lublin

Bibliografia

  • Barney J. 1991: Firm resources and firm's competitive advantage. Journal of Management, vol. 17, no. 1, 102.
  • Dean J. W., Evans J.R. 2003: Total Quality. Management, Organization and Strategy. West Publishing Company, New York 2003, 11-18.
  • Luning P., Marcelis W., Jongen W. 2005: Zarządzanie jakością żywności: ujęcie technologiczno-menadżerskie. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 372-375.
  • Pegels C.C. 1995: Total Quality Management: A survey of its important aspects. International Thomson Publishing, New York 1995, 17.
  • Rose E.L., Ito K. 1996: Knowledge creation through the international market: an integration of total quality management. Quality Management Journal, no. 3, 87-102.
  • Rószkiewicz M. 2002: Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 175-180, 246-249.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-80cbe8c3-4d65-45f8-acc6-8e9303908bb4
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.