Celem działalności marketingowej jest przystosowanie przemysłu do aktualnych warunków rynkowych. Duże znaczenie mają w tym przypadku wymagania marketingowe dotyczące opakowań. Opakowania powinny być atrakcyjne i przyciągać uwagę nabywców. Rodzaj i jakość opakowań decydują często o podatności zapakowanych w nie produktów do transportu i magazynowania.
EN
The adaptation of industry to the topical market conditions makes the objective of the marketing activities. Marketing requirements on packaging have great significance in this case. Packages should be attractive and draw the attention of consumers. The type and quality of packaging are decisive often for the ability of packaged goods to be safely transported and stored.
[1] Szymczak J., Ankiel-Homa M.: Opakowanie jednostkowe w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Wydawnictwo Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2007 r.
[2] Wasiak W.: Promocja polskiego przemysłu opakowań - ważnym zadaniem Polskiej Izby Opakowań. Opakowanie Nr 12/2007.
[3] Jakowski S:. Znaczenie marki firmowej umieszczanej na opakowaniu. Opakowanie Nr 2/2002.
[4] Jerzyk E.: Rola opakowań w sukcesie strategii marketingowej. Opakowanie Nr 2/2007.