PL
W 2001 r. spożycie soków w Rosji zwiększyło się o 60% wobec 2000 r. i wyniosło 1,3 mld litrów,і z czego 1,2 mld l to produkty krajowe. Nasilił się rozwój firm krajowych, wśród których przodują Wimm Bill Dann, Multon i Lebedianskij. Wrócili też zachodni producenci-Coca-Cola, United Juice Company, Glocken Gold, Troja-Ultra. Głównym konkurentem krajowych firm staje się rosyjski Nidan-Ekofrukt. W 2001 r. wiodący producenci opracowali nowe marki dla kilku segmentów cenowych. Dobra koniunktura w Rosji jest szansą wejścia na ten rynek dla polskich producentów soków i napojów.
EN
The consumption of juices in Russia in 2001 increased for 60% and amounted 1,300,000 dm3 and 1,200,000 dm3 it was national production. The development of national firms intensified. Wimm Bill Dann, Multon and Lebedianskij are leading Russian firms. The western producers - Coca-Cola, United Juice Company, Glocken Gold and Troja-Ultra-came back again on the market. The main rival for the national producers will be Russian Nidan-Ekofrukt. In 2001 the leading producers worked out the new brands for several price segments. Good juncture in Russia is the chance for Polish drink and juice producers to step into this market.