PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 53 | 09 |

Tytuł artykułu

Samorzad terytorialny jako otoczenie przedsiebiorstw

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Wskazano na rosnące znaczenie samorządu terytorialnego dla rozwoju społeczno-gospodarczego rynku lokalnego i funkcjonujących na nim przedsiębiorstw. Omówiono funkcje informacyjne, inspirujące i wspierające oraz weryfikacyjne rynku lokalnego, sprzyjające rozwojowi małych i średnich firm. Podano wyniki badań IRWiK nad samorządami terytorialnymi oraz przykłady aktywności samorządu terytorialnego.
EN
The article presents a growing role of the local self-government for a social and economic development of the local market and businesses operating in this market. Information, inspiring as well as supporting and verifying functions of the local market for development of small and enterprises companies are discussed. The results of surveys carried out by the Institute of Home Market and Consumption on local self-governments, and examples of activities of the local self-government.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

53

Numer

09

Opis fizyczny

s.74-76,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa
autor
  • Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa

Bibliografia

  • [1] E. Zeman-Miszewska: Samodzielność ekonomiczna samorządów lokalnych. Akademia Ekonomiczna, Katowice 1996, s. 21-22.
  • [2] B. Gajdzik: Orientacja marketingowa gminy. „Marketing i Rynek” 1998, nr 2.
  • [3] Informacje dotyczące instrumentacji rozwoju regionalnego i lokalnego zaczerpnięto z opracowania pt. Promowanie rozwoju lokalnego i regionalnego. Pod red. B. Winiarskiego i L. Patrzałka. Wydawnictwo Samorządowe Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa 1994, s. 19-23.
  • [4] Szerzej na ten temat [w:] Promowanie rozwoju lokalnego, op.cit., s. 175.
  • [5] Szczegółowy opis tych ogniw [w:] Lokalne inicjatywy w sferze rozwoju gospodarczego. Pod redakcją L. Patrzałka. Wydawnictwo Samorządowe Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa 1994, s. 90-95.
  • [6] Gmina na wydaniu. „Businessman Magazine”, czerwiec 1999.
  • [7] E. Pancer-Cybulska: Popieranie tworzenia małych i średnich przedsiębiorstw [w:] Promowanie rozwoju lokalnego, op. cit., s. 230-231.
  • [8] Partnerstwo w handlu? Konferencja zorganizowana przez redakcję „Życia Handlowego”. Warszawa, czerwiec 1999 (materiały konferencyjne).

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-10cbf193-bb7b-4f72-8cb4-11e6b9bca635
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.