PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 58 | 1 |

Tytuł artykułu

Znaczenie uslug gastronomicznych w zywieniu ludnosci w Polsce

Warianty tytułu

EN
The importance of food services in nurtition of the Polish population

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Ze względu na znaczny wzrost sektora usług gastronomicznych celem pracy była ocena znaczenia tych usług w żywieniu ludności Polski. Na kanwie materiałów wtórnych przedstawiono uwarunkowania rozwoju usług gastronomicznych, wśród których wyodrębniono czynniki makro- i mikroekonomiczne. Stwierdzono, iż mimo znacznego postępu w poziomie i strukturze usług nie pełnią one takiej roli jak w krajach wysokorozwiniętych. Przeciętna polska rodzina przeznacza na żywienie poza domem jedynie nieznacznie ponad 5 % swoich wydatków na żywność. Przewiduje się dalszy wzrost sektora, a szczególnie placówek oferujących dania wegetariańskie, niskotłuszczowe i dietetyczne.
EN
During last years the fast development of food service sector is noticed. In relation to this fact the рифове of this paper was to evaluate the importance of food services in the nutrition of the Polish population. It was stated on the basic of secondary data that inspire of development in the level as well as in service structure the mass feeding don't play such role as in the high developed countries. On average the Polish family spend on this purpose only about 5 % of they food budget. In conclusion the continuation of food service was predicted development especially in the area of vegetarian, low fat and dietetic food.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

58

Numer

1

Opis fizyczny

s.371-376,rys.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Szkola Glowna Gospodarstwa Wiejskiego, ul.Nowoursynowska 159c, 02-776 Warszawa
autor

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-04e98225-231d-489a-a6c5-32ee4276ad58
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.