PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | 1[20] |

Tytuł artykułu

Skutecznosc public relations w edukacji przyrodniczo-lesnej a profile stanowiskowe kadry kierowniczej Lasow Panstwowych

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Effectiveness of public relations in nature-forest education versus job specifications of managerial staff in State Forests National Forest Holding

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Elastyczne, kreatywne i innowacyjne działanie kadry kierowniczej ma decydujące znaczenie dla powodzenia całej organizacji. Należy „tylko” dokonać doboru ludzi o „właściwych predyspozycjach” do określonych stanowisk. W tym celu sprecyzować należy profil stanowiska, czyli wyraźnie oczekiwania, jakim powinien sprostać optymalny kandydat. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wybrane wyniki badań dotyczące budowy profili stanowiskowych dla kadry kierowniczej nadleśnictw przeprowadzone w 2005 r. we wszystkich (428) nadleśnictwach Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (PGL LP).
EN
The flexible, creative and innovative managerial staff’s activity is the key issue for success of whole organization. To achieve this aim there has to be done a selection of people with desirable personal skills and predispositions for the particular position. For this purpose a job specification has to be defined, that is the requirements for the candidate which he or she has to fulfill. This paper presents selected results of research related to creating job specifications for managerial staff, which was conducted in 2005 in all (428) Forest Districts of the State Forests National Forest Holding.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

11

Numer

Opis fizyczny

s.69-89,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Szkola Glowna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa

Bibliografia

  • Armstrong M. 1996. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Armstrong M. 2002. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Atteslander P., Bender Ch., Cromm J. 1991. Methoden der empirischen sozialforschung, Berlin.
  • Bieniok H. i zespół. 1999. Metody sprawnego zarządzania – planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola. Agencja Wydawnicza – Placet, Warszawa.
  • Fryczyńska M. 2003. Pracownicy wiedzy - nowe wyzwania zarządzania organizacjami. Zarządzanie zasobami ludzkimi: 1, s. 25-32.
  • Gruszczyński L. 2001. Kwestionariusze w socjologii – budowa narzędzi do badań surveyowych. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
  • Holf R. 1995. Jak znaleźć zatrudnić i zatrzymać najlepszych pracowników. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • Janowska Z. 2002. Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWE, Warszawa.
  • Juchnowicz M. (red). 2000. Strategia personalna firmy. Difin, Warszawa.
  • Juszczyk S. 2001. Metodologia badań empirycznych w naukach społecznych -badania ilościowe. Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, Katowice.
  • Kemball-Cook B.B. 1974. Luka organizacyjna między teorią a praktyką. PWE, Warszawa.
  • Kostera M. 1997. Zarządzanie personelem. PWE, Warszawa.
  • Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.). 1997. Zarządzanie. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Krott M. 2001. Personalpolitik der Stantsforstverwietung – Schlussfolgerungen aus dem europaischen praxisvergleich. W: Strategien der staatlichen Forstverwaltung – Praxiserfahrungen im europaischen Vergleich 1991-2000. EFI Proceedings No. 40.2001, Joensuu Finland: s. 71.
  • Krupińska G., Stobińska K. 1996. Inwestowanie w pracownika. Poltext, Warszawa.
  • Krzyżanowski L. 1992. Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu. PWN, Warszawa.
  • Lipka A. 2005. Od zarządzania zasobami ludzkimi do gospodarowania kapitałem ludzkim. Przegląd organizacji: 4, s. 22-25.
  • Listwan T. (red). 2000. Zarządzanie kadrami. Podstawy teoretyczne i ćwiczenia. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Lutyński J.1994. Metody badań społecznych – wybrane zagadnienia. Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
  • Łobocki M. 1995. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Impuls, Kraków.
  • Pilch T. 1995. Zasady badań pedagogicznych. Żak, Warszawa.
  • Pocztowski A. 2003a. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy – metody. PWE, Warszawa.
  • Pocztowski A. 2003b. Zarządzanie zasobami ludzkimi w krajach Unii Europejskiej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Ratyński W. 2002. Menedżerskie i organizatorskie metody zarządzania. C. F. Müller Akademia Prawa, Warszawa.
  • Rostkowski T. (red). 2004. Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi. Difin, Warszawa.
  • Stoner J.A.S., Wankel Ch. 1994. Kierowanie. PWE, Warszawa.
  • Szreder M. 2004. Metody i techniki sondażowych badań opinii. PWE, Warszawa.
  • Sztumski J. 1984. Wstęp do metod i technik badań społecznych. PWN, Warszawa.
  • Świerzyński R. 2000. Rozmowa kwalifikacyjna. Jak wybrać najlepszych kandydatów. IPK Sp. z o.o., Gdańsk.
  • Urbaniak B. (red). 2001. Gospodarowanie pracą. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Walkowiak R. 1999. Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji. ART., Olsztyn.
  • Zieleniewski J. 1976. Organizacja zespołów ludzkich. PWN, Warszawa.
  • Zarządzenie nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 24 maja 2002 r. w sprawie „Instrukcji Działania Inspekcji Lasów Państwowych” (GI-0900-4/2002).
  • Zarządzenie nr 45 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 24 maja 2002 r. w sprawie „Zasad kontroli instytucjonalnej w DGLP i RDLP” (GI-0900-3/2002).

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-article-0465f576-03b6-40f0-a2f7-3655aa1c9507
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.