PL
W artykule przedstawiono przedsiębiorstwo z Republiki Czeskiej działające głównie w branży agrobiznesu, a dokładniej na rynku ekologicznych produktów żywnościowych. Badana „Biofarma Sašov” miała w swojej ofercie m.in. certyfi kowane produkty regionalne, dlatego w działaniach promocyjnych wykorzystywano wizerunek marki regionalnej, w celu uzyskania dodatkowej przewagi konkurencyjnej, ułatwienia zbytu, podniesienia prestiżu fi rmy i skojarzenia oferty z tradycyjnym, zdrowym i lokalnym charakterem produktów. Na podstawie badań można stwierdzić, że wybrany obiekt poprzez swoje działania promocyjne realizował strategię sprzedażową w oparciu o pozycjonowanie na ekologiczność, wysoką jakość oraz regionalne pochodzenie wytwarzanych produktów.
EN
The paper presents the company from the Czech Republic, primarily active in the agribusiness sector (more precisely on the market of organic food products). Selected for the study “Biofarma Sašov” was on offer certifi ed regional products. Therefore, there was used in promotional activities image of regional brand, in order to gain additional competitive advantage, facilitate sales, the raise of company prestige and the associations assortment from the traditional, healthy and local character of the products. Based on the research can be concluded that the selected object, through its promotional activities, executed sales strategies based on the positioning of environmental performance, quality and regional origin of products.