PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 73 | 09 |

Tytuł artykułu

Powracający klient (cz. II). Metody budowania postaw lojalnościowych gości hotelowych

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Returning customer (part II)

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Ilościowy rozwój obiektów hotelarskich, a szczególnie pojawienie się na rynku globalnym sieci hotelowych, wymusił potrzebę budowania postaw lojalnościowych gości hotelowych. Stały się one jednym z podstawowych zagadnień działalności rynkowej w tej branży. Specyfika danego rynku w hotelarstwie oraz właściwie dobrany segment docelowy pozwalają trafnie sprecyzować i wykorzystać narzędzia najważniejsze do zdobycia lojalności klientów. Artykuł został poświęcony tematowi metod i technik postaw lojalnościowych w hotelach na każdym etapie pobytu, poczynając od rezerwacji, przez przyjazd i przyjęcie do hotelu, przygotowanie pokoju, usługi gastronomiczne i dodatkowe, wyjazd gościa i kontakt z nim po opuszczeniu hotelu. Na podstawie analizy różnych programów lojalnościowych, obserwacji prowadzonych przez autorkę oraz metody komparatystycznej stron www hoteli dokonano identyfikacji poszczególnych technik budowania postaw lojalnościowych oraz ich obszarów oddziaływania. W końcowej części artykułu zasugerowano metody budowania programów lojalnościowych w hotelarstwie
EN
Quantitative development of hotel facilities, and especially the entrance of global hotel chains on the global market has forced the need to build loyalty attitudes of hotel guests. They have become one of the basic issues of market activity in this industry. The specificity of a given market in the hotel industry and a properly selected target segment allow to accurately specify and use the most important tools to gain customer loyalty. The article is devoted to the subject of methods and techniques of loyalty attitudes in hotels at every stage of stay. Starting from booking, through arrival and reception to the hotel, room preparation, catering and additional services, guest travel and contact with him after leaving the hotel. Based on the analysis of various loyalty programs, observations made by the author and the comparative methods of hotel websites, individual techniques of building loyalty attitudes and their areas of influence were identified. The final part of the article suggested methods for building loyalty programs in the hotel industry

Wydawca

-

Rocznik

Tom

73

Numer

09

Opis fizyczny

s.16-18,tab.,fot.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Katedra Turystyki Międzynarodowej i Geografii Społecznej, Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych, Krakowska Akademia im.Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków

Bibliografia

  • [1] Dorotic M., Bijmolt T. H., Verhoef P. C. 2012. „Loyalty Programmers: Current Knowledge and Research Directions”. International Journal of Management Reviews, No. 3.
  • [2] Dowling R., Uncles M. 1997. „Do Customer Loyalty Programs Really Work?” Sloan Management Review, nr 4, s.71-82.
  • [3] Kotler Ph., Keller K.L, 2013. „Marketing”. Poznań: Rebis, s. 155.
  • [4] Kwiatek P. 2007. „Programy lojalnościowe”. Kraków: Oficyna, s.24.
  • [5] Nunes J. C., Dreze X. 2009. „Feeling Superior: The Impact of Loyalty Program Structure on Consumers' Perception of Status”. Journal of Consumer Research, kwiecień, 35, s. 890-905.
  • [6] Nunes J. C., Dreze X. 2006. „Your Loyalty Programs Betraying You”. Harvard Business Review, kwiecień, s. 124-131.
  • [7] http://www.sisoftware.pl/katalog-intelihotel-2013, dostęp 25.05.2019.
  • [8] https://jakoszczedzacpieniadze.pl/programy-lojalnosciowe-hotele; Szafrański M., Hotelowe programy lojalnościowe, czyli jak tanio spać w luksusowych hotelach, dostęp 30.06.2019

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-ad31646e-2a20-4a9d-97af-2f105a7540e1
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.