PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 23 | 2 |

Tytuł artykułu

Zarządzanie kompetencjami kadry kierowniczej w Wielkiej Brytanii, Francji i Polsce

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Management competences of managers in the United Kingdom, France and Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Autorzy mocno podkreślają znaczącą rolę zarządzania kompetencjami -w przedsiębiorstwie. W artykule zostały opisane podsta¬wowe założenia, rodzaje oraz definicje związane z kompetencjami pracowników zarówno w ujęciu teoretycznym jak i praktycz¬nym. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych autorzy zaprezentowali listę najbardziej cenionych kompetencji wśród kadry kierowniczej niższego szczebla w Wielkiej Brytanii, Francji i Polsce.
EN
The authors present in which way as a management com-petencies is described in the literature, and its implementa-tion in practice. The article has been described for the basic location, types and definitions of the competences in theory and practice. On the basis of empirical research, the authors presented a list of the most important competences among di¬rectors in the United Kingdom, France and Poland.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

23

Numer

2

Opis fizyczny

s.162-169,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, Warszawa
autor
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, Warszawa

Bibliografia

  • [1] FILIPOWICZ G. 2004. Zarządzanie Kompetencjami Zawodowymi, PWE, Warszawa.
  • [2] FILIPOWICZ G. 2002. Pracownik wyskalowany czyli metody i narzędzia pomiaru kompetencji, Perso¬nel 1-31, Warszawa.
  • [3] HARRIS J., DE LONG D.W. 2001. Do You Have What It Takes To Be an E-manager?, Strategy and Le¬adership, vol.29, nr 4.
  • [4] KOSSOWSKA M., SOŁTYSIŃSKA1.2002. Szkole¬nia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekono-miczna, Kraków.
  • [5] KOŹMIŃSKI A.K 2010. Zasądzanie. Teoria i prak-tyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • [6] KOŻUSZNIK B. 2005. Wpływ społeczny w organiza-cji, PWE, Warszawa.
  • [7] KUC B. R. 2008. Zarządzanie doskonałe, Wydawnic-two Menedżerskie PTM, Warszawa.
  • [8] KUPCZYK T. (red.) 2009. Uwarunkowania sukcesów kadry kierowniczej w gospodarce opartej na wiedzy, Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, Difin S.A., Warszawa.
  • [9] MASTYK-MUSIAŁ E. (red.) 2005. Zasądzanie kompetencjami w organizacji, Wyższa Szkoła Mene-dżerska Oficyna Wydawnicza, Warszawa.
  • [10] OLEKSYN T. 2001. Praca i płaca w zarządzaniu, Wy¬dawnictwo Międzynarodowej Szkoły Menedżerów, Warszawa.
  • [11] PENC J. 2000. Kreatywne kierowanie, Placet, Warsza¬wa.
  • [12] POCZTOWSKI A. 2003. Zarządzanie zasobami ludz¬kimi. Strategie - procesy - metody, PWE, Warszawa.
  • [13] ROSTOWSKI T. 2002. Kompetencje jako jakość za-rządzania zasobami ludzkimi w „Jakość zasobów fir-my. Kultura, kompetencje, konkurencyjność" red. A. Sajkiewicz, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa.
  • [14] Rozporządzenie MGiP z dn. 8.12.2004 w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb ryn¬ku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. Nr 222, poz. 1868 zpóźn. zm.).
  • [15] SAJKIEWICZ A. 1999. Zasoby ludzkie w zmiennym otoczeniu [ w: ] A. Sajkiewicz red. „Zasoby ludzkie w firmie" Poltext, Warszawa.
  • [16] STONER J.A.F., FREEMAN RE., GILBERT D.R 2011. Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • [17] WHIDDETT S., HOLLYFORDE S. 2003. Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Ofi¬cyna Ekonomiczna, Kraków.
  • [18] WOOD R, PAYNE T. 2006. Metody rekrutacji i se-lekcji pracowników oparte na kompetencjach, OE, Kraków.
  • [19] WOODRUFFE C. 2003. Ośrodki oceny i rozwoju, OE, Kraków.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-a9ba82c8-40f0-40f3-b06e-6fbe2690a39c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.