PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | IV/3 |

Tytuł artykułu

Names used for creating the image of rural tourist accommodation facilities

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
Studies conducted among 1417 rural tourist accommodation facilities in Poland have shown that 966 of them have names for their service. Created names most often correspond to the profile of the business. A total of 130 objects specifically suggested that their product is the agritourism, using less sophisticated terms: agritourism, agritourism farm, gite, or expanding it by an additional element, usually referring to the owner’s name or surname, plants (clover) or the location of the facility (e.g. in a valley or on a peninsula). There were also names of rural tourism facilities which suggested surroundings of the homestead („Kraina trzech stawów”) or accentuated its regional affiliation („Czar Roztocza”). Owners often used their names to promote the tourism product for example: „U Basi”, U Zochy”, „U Kazika” or „U Kowalskich”. They were not innovative, as in the case of the names created of parts of owners’ names or surnames for example: „Czester”. 451 services on the web portal did not have any names, which may cause that their offer will not remain for long in the minds of the potential customers, or will not be noticed at all. It must be emphasized that giving proper, attractive and easy to remember name is an important marketing move that could bring success to tourism activities.

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

p.1513-1519,ref.

Twórcy

autor
  • Department of Development and Protection of the Environmnet, University of Technology and Life Sciences in Bydgoszcz, Sucha 9, 85-798 Bydgoszcz, Poland

Bibliografia

  • Cichowska J. (2014). Wstępna analiza potencjału agroturystycznego w województwie kujawsko – pomorskim, Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich Nr1/2014,Polska Akademia Nauk, Oddział w Krakowie, s.11-12.
  • Majewski J., Lane B. (2003). Turystka wiejska i rozwój lokalny, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa, s. 200.
  • Malewicz – Pełczyńska A. (2007). System identyfikacji wizualnej jako element komunikacji marketingowej [w:] Metody i narzędzia komunikacji marketingowej,Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menadżerskiej“Milenium”, Zarządzanie i Marketing Nr 1, s. 23, 26.
  • Pawłowska – Mielech J., Bocek D. (2006). Rola i znaczenie Internetu w komunikacji społecznej, Zeszyty Naukowe 2, Świętokrzyskie Centrum Edukacjina Odległość, s. 53.
  • http://www.codes.pl/jak-wymyslic-dobra-nazwe/ (11.10.2014, godz. 14.00).
  • http://www.polskieradio.pl/42/3146/Artykul/1222727,Biznes-turystyczny-nie-istniejebez- Internetu (11.10.2014, godz. 14.00).

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-a8277581-2725-4f40-8795-cbc89b3f218c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.