PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 508 |

Tytuł artykułu

Tendencies in quality assurance of engineering education

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Tendencje w podwyższaniu jakości kształcenia inżynierów

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The article deals with the problem of quality assurance in engineering education which is a necessary prerequisite for keeping engineering education competitive on the international market. General trends in curricular development, harmonization of the structure of engineering education, necessary skills are shown.
PL
W pracy rozpatrzono problemy związane z zapewnieniem konkurencyjności kształcenia inżynierskiego w inżynierii produkcji w warunkach globalizacji nauczania i rynków pracy przy wzrastającej migracji siły roboczej, w szczególności, perspektywy przejścia z nauczania jednostopniowego na system dwustopniowy w Europie. Uwzględniono zasady uznawalności dyplomów inżyniera oraz poruszono sprawę międzynarodowych akredytacji programów nauczania. W pracy przedstawiono różne podejścia dla osiągnięcia konkurencyjności i prestiżu wykształcenia inżynierskiego, na przykładzie różnych krajów. Szczególnego znaczenia w obecnych warunkach nabierają problemy zapewnienia wysokiej jakości nauczania, rozumianego szeroko, dającego wykształcenie inżynierskie na wysokim poziomie i konkurencyjne.Analiza reformy strukturalnej w kształceniu inżynierów, w związku z porozumieniem Bolońskim, pokazuje, że istniejący system z ideą stworzenia ogólnoeuropejskiego systemu nauczania jest zgodny z systemem inżynier/magister. Należy podkreślić, że nauczanie inżynierii rolniczej rozwija się na tle tych tendencji i procesów, które zachodzą w systemie kształcenia wyższego jako całości. Jednakże międzynarodowy charakter specjalności wymaga dużego podobieństwa w strukturze nauczania, tego samego podejścia do programów nauczania, praktyk produkcyjnych.

Wydawca

-

Rocznik

Tom

508

Opis fizyczny

p.187-196,ref.

Twórcy

autor
  • Department of Agricultural Machinery, Belarussian Agricultural Academy, Gorki, Bielarus
autor
  • Department of Agricultural and Forest Machinery, Warsaw Agricultural University, Nowoursynowska 164, 02-787 Warszawa, Poland
autor
  • Department of Agricultural Machinery, Belarussian Agricultural Academy, Gorki, Bielarus

Bibliografia

  • Briassoulis H., Papadiamandopoulou H. 2001. Towards a European Standard for Agricultural Engineering Curricula. Denmark. 44.
  • FAO 1997. Issues and Opportunities for Agricultural Education and Training in 1990-s and Beyond. Rome: 81 pp.
  • Jones R.C. 1995. Formation of Engineers for International Practice. Australian Journal of Engineering Education 6(1): 1-7.
  • Levy J. 2000. Engineering Education in the United Kingdom: Standards, Quality Assurance and Accreditation. International Journal of Engineering Education 16(2): 6-11.
  • Oberst B.S., Jones R.C. 2000. International Trends in Engineering Accreditation and Quality Assurance. Global Journal of Engineering Education 3(2): 135-138.
  • Teitelbaum M.S. 2004. Do we need more scientists? The Public Interest. http://www.thepublicinterest.com/current/article2.html
  • Zobrist G. 2002. Today’s Engineer. http:///www.todayengineer.org

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-a7cc4f67-1d92-4fb5-9bd7-05f28ddfeb14
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.