PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | 1 |
Tytuł artykułu

Współpraca uzdrowiskowa miasto – spółka jako czynnik podnoszenia konkurencyjności miejsca destynacji na przykładzie partnerstwa "Uzdrowisko Świnoujście" sp. z o.o. miasto Świnoujście

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Cooperation between municipality and health resort company as a factor of destination competitiveness improvement on the example of the Swinoujście health resort co. ltd and the City of Swinoujście (Swinoujście municipality) partnership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Skoncentrowano się na związkach między koncepcjami marketingu terytorialnego a problematyką konkurencyjności (konkurencyjności destynacji turystycznej). Na kanwie koncepcji i modeli konkurencyjności destynacji turystycznej skoncentrowano się na wynikach polskich badań nad konkurencyjnością i ich związków z koncepcjami marketingu terytorialnego. Odnosząc się do czynników podnoszenia konkurencyjności miejsca destylacji, posłużono się przykładem współpracy między miastem Świnoujście a „Uzdrowiskiem Świnoujście” S.A.
EN
The paper focuses on issues of teritory marketing and its relation to destination competetiveness. The researches were made based na cooperation between Świnoujście municipality and comercial health resort.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Rocznik
Tom
12
Numer
1
Opis fizyczny
s.185-190,bibliogr.
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza przewag konkurencyjnych Polski na międzynarodowym rynku turystycznym. 2003: Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego, Warszawa, s. 23.
  • Beyer R. 199S: Die Institutionalisierung von Stadtmarketing. Praxisvarianten, Erfahrungen, Fallbeispiele. Deutsches Seminar für Städtebau und Wirtschaft - Schriften. Bonn.
  • Beyer R. 1997: Citymanager. Deutsches Seminar für Städtebau und Wirtschaft - Konzept. Bonn.
  • Bona A. 1997: Die Institutionalisierung von Stadtmarketing - Ergänzungsumfrage 1997. Deutsches Seminar für Städtebau und Wirtschaft Materialen. Bonn.
  • Florek M. 2006: Podstawy marketingu terytorialnego. Akademia Ekonomiczna, Poznań
  • Kotier P., Heider D., Rein I. 1993: Marketing places - attracting investment. Industry and tourism to cities. The Free Press, New York.
  • Kotier P. 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-201S. 2008: Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa, s. 13-99.
  • Materiały miasta Swinoujscie za lata^ 2007-2009.
  • Materiały wewnętrzne „Uzdrowiska Swinoujscie” S. A. za lata 2007-2009.
  • Middleton T.C. 199S: Managing the Marketing Mix. [W:] Tourism marketing and management handbook (red. S.F. Witt, L. Moutinho). Prentice Hall, London-New York-Toronto-Sydney-Tokyo-Singapore-Madrid-Me-xico City-Munich.
  • Porter M.E. 1980: Competitive Strategy, Techniques for Analyzing Industries and Competitors. The Free Press, New York .
  • Ritchie J.R., Crouch G.I. 2000: The competitive destination: A sustainability perspective. Tourism Management, s. 211.
  • Rozporządzenie Ministra Skarbu Państwa z dnia 8 października 2008 r. w sprawie wykazu zakładów lecznictwa uzdrowiskowego prowadzonych w formie jednoosobowych spółek Skarbu Państwa, które nie będą podlegać prywatyzacji. Dz. U. z 28 października 2008 r. nr 192 poz. 1186.
  • Szromnik A. 2007: Marketing terytorialny. Wolters Kluwer Polska, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-909ea41f-db9b-44ec-b39f-d41504a370e2
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.