PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | 20 | 09 |
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metody refleksji strategicznej w procesie wyboru rynków docelowych

Autorzy
Warianty tytułu
EN
The use of strategic reflection methods in the selection of target markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The aim of the publication is to show that the use of strategic reflection method (more precisely it's third stage) allows the simultaneous analysis of the attractiveness of the separate segments with the analysis of the value of stocks held by the company that are necessary to segment entry and its control. The summary of the knowledge on the segment's condition with knowledge on the capabilities of the company will result in the answer to the question: whether and to what extent company's resources allow use of the potential inherent in the segment, or what ingredients of resources are to be to changed and to what extent, to reach the optimal state (size, structure, value), which gives the possibility of entering a segment (the analysis can be carried out in both directions). Quoted is an example that shows the correct application of the technical methods of the analysis and ways of interpreting its results.
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
20
Numer
09
Opis fizyczny
s.16-23,tab.
Twórcy
autor
  • Katedra Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-8f527629-e72a-4a4e-b18f-595a97d45ce8
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.