PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 10[59] |
Tytuł artykułu

Preferencje konsumentów w zakresie miejsc zakupów żywności jako wyznacznik możliwości rozwoju handlu na targowiskach i bazarach

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Consumers preferences of food shopping places as a determinant of the markets and bazaars development opportunities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule podjęto próbę oceny możliwości i perspektyw rozwoju handlu żywnością na targowiskach i bazarach. Wychodząc z założenia, że o możliwościach rozwoju tych form handlu decydują w dużej mierze konsumenci i ich preferencje w zakresie wyboru miejsc zakupu żywności, w opracowaniu skoncentrowano się na analizie znaczenia jakie targowiska i bazary odgrywają w dystrybucji żywności, oraz na ile oferta tych kanałów zaopatrzenia jest akceptowana przez klientów. W celu pełnego ukazania roli handlu targowiskowego w zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych wybrane charakterystyki przedstawiono na tle innych kanałów sprzedaży żywności, tj: małego sklepu po sąsiedzku, i sklepów wielkopowierzchniowych.
EN
The article attempts to assess the potential and prospects of the development of the food trade at markets and bazaars. Provided that the possibilities of the development of trade in these formats is largely determined by consumers and their preferences in the selection of the places to buy the food, the study focused on the analysis of the importance of the markets and bazaars in the distribution of food, and acceptation of these channels by the customers. In order to fully expose the role of bazaar markets in satisfying the needs of the consumer, a few selected characteristics are presented in comparison to other food sales channels, ie: a small shop in the neighborhood, and large-format stores.
Słowa kluczowe
PL
Wydawca
-
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
s.142-155,tab.,wykr.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Katedra Marketingu i Przedsiębiorczości, Wydział Ekonomii, Uniwersytet Rzeszowski, ul.Ćwiklińskiej 2, Rzeszów
Bibliografia
  • Cyran K., Konsumencka ocena marketingowej oferty bezpośrednich kanałów dystrybucji żywności, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług nr 55, s. 189-193.
  • Cyrek P., Preferowane miejsca dokonywania zakupów wybranych artykułów żywnościowych - ujęcie dynamiczne, Zeszyty Naukowe nr 236, wyd Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, s. 230.
  • Grzybowska B., Juchniewicz M., Czynniki determinujące zachowania nabywców produktów żywnościowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005, s. 145-154.
  • Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski,J. Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydanie II, wyd. SGGW. Warszawa 2011.
  • Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE Warszawa 2012, s. 99-110
  • Trojanowski M., Preferencje nabywców dotyczące wyboru różnych formatów handlu detalicznego- ujęcie dynamiczne, Zeszyty Naukowe nr 236, wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, s. 236-264.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-8e255fed-c6ac-4bf6-ab94-0f9d8354a98d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.