PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 66 | 2 |
Tytuł artykułu

Analysis of consumer preferences at organic food purchase in Romania

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The decision-making process of consumers buying organic food is affected by several factors. Because of organic agriculture in Romania is growing, the objective of this paper was to analyze consumer opinions and preferences concerning organic food products in Romania. The survey involved 350 respondents. The respondents were divided into two groups using the Hierarchical multiple factor analysis (HMFA). The strongest reason for buying organic food for Romanian respondents is health care, presented by 42% of respondents. Respondents prefer to buy organic foods directly from the producers, followed by supermarkets, specialized shops and pharmacies. The prevailing price of monthly purchase of organic food is 10 to 20€. The respondents are able to pay for organic food from 5 to 10% more than for conventional food.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
66
Numer
2
Opis fizyczny
p.139–146,fig.,ref.
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-8612ca5c-e7aa-44e0-bd89-0426063b9ff6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.