PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2015 | 1 |

Tytuł artykułu

Koncepcja Lean determinantą doskonalenia szpitali

Warianty tytułu

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Obszar opieki zdrowotnej jest jedną z kluczowych sfer życia człowieka. Specyfikę tej branży kształtuje zarówno powszechność tego typu usług, jak i jej bezpośredni wpływ na zdrowie i życie ludzkie. W artykule przedstawiono koncepcją Lean w szpitalu oraz korzyści, jakie daje jej wdrożenie. Stwierdzono, że koncepcja Lean pozwala przełamać bariery pomiędzy odseparowanymi oddziałami szpitali, pozwalając im na lepszą współpracę z korzyścią dla pacjentów. Szczupły system pokazuje, w jaki sposób analizować szczegóły własnych procesów i rozwiązywać problemy w tym miejscu, w którym one rzeczywiście sią pojawiają, zamiast polegać na zdaniu ekspertów, którzy z góry wiedzą, co i jak należy robić. Pozwala także liderom dostrzegać, ze wiąkszość błędów nie jest winą pracowników, ale samego systemu zarządzania. Dziąki temu można ten system doskonalić, stopniowo, krok po kroku.

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Numer

1

Opis fizyczny

s.53-60,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

  • Instytut Inżynierii Produjkcji, Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa

Bibliografia

  • 1. Borkowski S., Rosak-Szyrocka J.: Jakość usług medycznych w Polsce, Wydawnictwo Instytut Wydawniczy PTM, Warszawa 2010.
  • 2. Borkowski S., Rosak-Szyrocka J.: Jakość i satysfakcja w usługach medycznych, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2012.
  • 3. Bugdol M., Bugaj J., Stańczyk I.: Procesy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie zdrowia, Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu, Wydawnictwo Continuo, Wrocław 2012.
  • 4. Czerska J.: Więcej niż odchudzanie, czyli istota koncepcji zarządzania Lean, „Personel” 2002.
  • 5. Galsworth G.: Visual workplace, Visual thinking, Portland, OR.: Visual - Lean Enterprise Press, 2005.
  • 6. Graban M.: Lean Hospitals - doskonalenie szpitali, poprawa jakości, bezpieczeństwo pacjentów i satysfakcja personelu, ProdPublishing, Wrocław 2011.
  • 7. http://www.Leancenter.pl (dostęp 11.01.2015).
  • 8. Liker J. K.: Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, MT Biznes, 2005.
  • 9. Rosak-Szyrocka J., Borkowski S.: Zarządzanie zasobami szpitala w aspekcie satysfakcji pacjentów stacjonarnej opieki medycznej, „ABC Jakości” 2012, nr 3-4 (71-72).
  • 10. Rosak-Szyrocka JSzyrocki J., Szyrocki K.: Komunikowanie sią lekarza z pacjentem w aspekcie jakości usług medycznych, „ABC Jakości” 2014, nr 1-2 (77-78).
  • 11. Rydlewska-Liszkowska I.: „Lean management” - doskonalenie zarządzania w podmiotach leczniczych, [red:] Lewandowski R., Kautsch M., Sułkowski Ł.: Współczesne problemy zarządzania w ochronie zdrowia z perspektywy systemu i organizacji, „Przedsiąbiorczość i Zarządzanie" 2013, tom XIV, zeszyt 10.
  • 12. Smoczyński T.: Lean management jako metoda usprawniająca funkcjonowanie procesów w organizacji, Przedsiąbiorczość w zarządzaniu i socjologii, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji, Lublin 2012, s. 21. Łukasik K.: Lean management czy outsourcing, „Marketing i Rynek” 2014, nr 5.
  • 13. Szewieczek A.: Lean management jako innowacja zarządcza w szpitalu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 786 „Finanse, Rynki finansowe, Ubezpieczenia” 2013, nr 64/1.
  • 14. Zieliński G.: Akredytacja zakładów opieki zdrowotnej jako uwarunkowanie sukcesu usług medycznych [w:] Źródła sukcesu organizacji, Rybicki J., Machel W., Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 4/2, Sopot 2011.
  • 15. Zieliński Z.: Determinanty obszaru poprawy jakości i bezpieczeństwa w kontekście akredytacji szpitali w Polsce, „Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance” 2012, nr 3/1.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-853379f0-9ede-4c30-bc7a-0cb810b00f29
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.