PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 48 |

Tytuł artykułu

Interest in geography and its studies among students of post-secondary schools

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The paper presents the results of a pilot study on post-secondary school students' interest in geography itself and geography university studies as well as an approach to geography as a scientific discipline. The continuous drop in post-secondary students' population poses a problem to universities, including the field of geography, therefore the research findings may be the support for taking steps intended to counteract the decline in geography studies popularity.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

48

Opis fizyczny

p.79-86,fig.,ref.

Twórcy

autor
  • Institute of Geography, Faculty of Geography and Biology, Pedagogical University of Krakow, Krakow, Poland

Bibliografia

  • Czyż T., 2002, Rozwój kadry naukowo-dydaktycznej geografów i powiązania ośrodków akademickich w procesie jej kształcenia w Polsce w latach 1990-2000 [The development of the research-didactics staff of geographers and links among academic centers in the process of their education], Przegląd Geograficzny, 74, 1, pp. 3-27.
  • Groenwald M., Plit F., Rodzoś J., Szkurłat E., Tracz M., 2008, Raport o stanie geografii szkolnej w nowym systemie oświaty w Polsce [The report on geography condition in new education system in Poland], Dokumentacja Geograficzna, 38, pp.5-17.
  • Król A., 2007, Motywy wyboru studiów geograficznych przez studentów Akademii Świętokrzyskiej [The motives for taking up the geography studies at the Holycross Academia in Kielce], [in]: Strzyż M., Zieliński A. (ed.), Region w edukacji przyrodniczo-geograficznej [Region in the Education in Geography and Nature Science], Nauki geograficzne w badaniach regionalnych, 4, pp. 59-63.
  • Nagło E., 2004, Podstawowe czynniki wpływające na stosunek uczniów do geografii jako przedmiotu nauczania [The main elements influencing of studens' attitude toward geography as a school subject], [in]: Osuch W., Piróg D. (ed.), Kształcenie i dokształcanie nauczycieli geografii w Polsce i w krajach Unii Europejskiej w drodze do jednoczącej się Europy [Teaching and training geography teachers in Poland and UE countries on a road to the uniting Europe], Wyd. Nauk. AP Kraków, pp. 97-99.
  • Mularczyk M., Kowalska A., 2003, Postawy gimnazjalistów wobec geografii [The grammar-school students attitiude towards geography], Geografia w Szkole, 5, pp. 272-276.
  • Zielińska A., Zieliński A., 2007, Edukacyjne znaczenie przedmiotu geografia w ocenie uczniów 23 Gimnazjum w Kielcach [Educational importance of geography in students' opinion from 23 Gimnazjum in Kielce], [in]: Wójtowicz B. (ed.), Kształcenie geograficzne we współczesnym świecie. Różnorodność koncepcji kształcenia geograficznego [Training geographers in the contemporary world. The variety of concepcions of geographical education], Akademia Świętokrzyska, Kielce, pp.81-88.
  • Tracz M., 2008, Edukacja geograficzna w okresie transformacji [Geographical education during the transformation period], [in]: Borowiec M., Rachwał T., Lach J., (ed.), Problemy transformacji społeczno-ekonomicznych i przyrodniczych struktur przestrzennych [The problems of socio-economic transformation and natural Spatial structures], Wyd. Nauk AP Kraków, pp. 611-616.
  • Tracz M., 2008, Znaczenie geografii jako przedmiotu ogólnokształcącego na przełomie XX i XXI wieku- studium przypadku [The importance of geography as a secondary school subject at the turn of the 20th and 21st century - a case study], Dokumentacja Geograficzna, 38, pp. 72-78.
  • Zając S., 1991, Cele nauczania geografii [The aims of geography teaching], Wyd. Naukowe WSP Kraków.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-8129324b-14ce-41c3-a028-f1efae2359bd
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.