PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 10 |
Tytuł artykułu

Simulation assessment of optimisation possibilities of cooperation of the traction engine and the turbocharger

Autorzy
Warianty tytułu
PL
Symulacyjna ocena mozliwosci optymalizacji wspolpracy silnika trakcyjnego i turbosprezarki
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
PL
Wydawca
-
Rocznik
Tom
10
Opis fizyczny
p.39-46,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Faculty of Automotive Vehicle Operation, The West Pomeranian University of Technology in Szczecin, Szczecin, Poland
Bibliografia
  • Chnstmann R., Schmalzl H.-P., Schmitt F., Schwere A. 2005.: Zweistufig geregelte Aufladung für Pkw- und Nfz-Ivbtoren. Motortechnische Zeitschrift MTZ, nr 1.
  • Damięcki К. 2007.: Model of turbo-charging system of traction diesel engine. Polish Scientific Society of Combustion Engines. Combustion Engines, nr3.
  • Grodzijewskij W. 1.1986.: Metodyka optimalnoj nastrajkiturbokompresoradksowrniestnoj raboty s dwigatieljem. Dwigatjeli wnutrienniego sgoranija, nr7.
  • Kowalczyk M., Kozak W., Wisłocki К., Jaskuła А. 1989.: Symulacyjne przewidywanie osiągów silnika wysokoprężnego przy doborze turbosprężarki. Sympozjum Motorcomput '89 . Metody obliczeniowe w projektowaniu, badaniu i eksploatacji silników spalinowych. Jadwisin, 24-26.04.1989.
  • Korczewski Z. 2004.: Zastosowanie metod analizy czasowej i widmowej do identyfikacji procesów gazodynamicznych wukładzie spalin wylotowych silnika okrętowego z turbodoładowaniem. Diagnostyka, nr 30 t.I.
  • Lisowski M. 2008 a.: Analysis of dynamie supercharge influence on economical engine work indexes. Teka Komisji Motoryzacji I Energetyki Rolnictwa PAN oddział w Lublinie, Tom VIII, Lublin.
  • Lisowski M. 2008 b.: An analysis of fuel consumption by a lorry with the compression ignition dynamic charged engine. Teka Komisji Motoryzacji I Energetyki Rolnictwa PAN oddział w Lublinie, Tom VIIIA, Lublin.
  • Macek J., Vavra J., Safarik P., Hyhlik T. 2003.: Modelling of a Turbocharger Centripetal Radial Turbine. Journal of Mddle European Construction and Design of Cars, 2/2003.
  • Macek, J., Vitek, О. 2008: Simulation of Pulsating Flow Usteady Operation of a Turbocharger Radial Turbine, SAE Paper No. 2008-01-0295.
  • Moraal P., Kolrnanovsky I. 1999.: Turbocharger Modeling for Automotive Control Applications. SAE Paper 1999-01-0908.
  • Mahrle W., Krauss M., Luttermann Ch., Klauer N. 2007.: HighPrecision Injection in Verbindung mit Aufladung am neuen BMW Twin Turbo Ottomotor. Motortechnische Zeitschrift MTZ nr 4.
  • Mysłowski J. 2002.: Doładowanie silników. WKiŁ, Warszawa.
  • Syornin D., RogovoyA. 2010.: Power characteristics of superchargers With vortex work chamber. Teka Komisji Motoryzacji I Energetyki Rolnictwa PAN oddział w Lublinie, Tom XB, Lublin.
  • Steinparzer F., Kratochwill H., Mattes W., Stütz W. 2005.: Der neue BMW Sechszyiinder-Diesel-motor mit Stufenaufladung . Motortechnische Zeitschrift MTZ, nr 5.
  • Sorerison S. C., Hendncks E., Magnusson S., Bertelsen A. 2005.: Compact and Accurate Turbocharger Modelling for Engine Control. SAE Paper 2005-01-1942
  • Winkler N., Angstrom H. E. 2007.: Studyof Ivfeasured and Model Based Gene rate d Turbine Performance Maps within a ID Model of a Heavy-Duty Diesel Engine Operated During Transient Conditions. SAE Paper 2007-01-0491 Westin F., Angstrom H. E. 2005.: Calculation Ac curacy of Pulsating Flow Through the Turbine of Si-Engine Tuibochargers - Part 1: Calculations for Choice of Turbines with Different Flow Chamctenstics. SAE Paper 2005-01-0222 Vavra J., Macek J., VitekO., TakatsM. 2009.: Investigation of Radial Turbocharger Turbine Characteristics under Real Conditions. SAE Paper 2009-01-0311 WanszejdtW.A., Iwaczenko N.P., KollierowaŁ.K. 1977.: Dizeli. Sprawocznik. Maszinostrojenije, Moskw*.
  • Wisłocki К. 1991.: Systemy doładowania sz^koobrotowych silników spalinowych. WKŁ. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-7efc0687-9cb9-43e9-b54b-3b8f940c58f4
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.