PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 57 Special Volume |

Tytuł artykułu

The role of remuneration in building employee engagement

Autorzy

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The aim of the herein paper is to present the issues concerning the significance of remuneration in building the employee engagement with a particular emphasis on the complex approach to rewarding the employees.The article presents an overview of the literature analysis within the aforementioned spectrum

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Opis fizyczny

p.503-512,ref.

Twórcy

  • Department of Organization and Management, Faculty of EconomicSciences, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Olsztyn, Poland

Bibliografia

  • [1] W. A. Kahn, Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work, Academy of Management Journal 33 (1990) 694.
  • [2] W. B. Schaufeli, M. Salanova, V. Gonzalez-Roma, A.B. Bakker, The Measurement of Engagement and Burnout: A two-sample Confirmatory Factor Analytic Approach, Journal of Happiness Studies 3 (2002) 74.
  • [3] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 123.
  • [4] H. Kinowska, Wpływ wybranych czynników strukturalnych na zaangażowanie pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 66.
  • [5] M. Juchnowicz, Fenomen zaangażowania pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 17.
  • [6] M. Bugdol, Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Uniwersytet Jagielloński, Kraków (2006) 90-91.
  • [7] H. Kinowska, Wpływ wybranych czynników strukturalnych na zaangażowanie pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 68-69.
  • [8] M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (2000) 126.
  • [9] M. Juchnowicz, Fenomen zaangażowania pracowników, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 2 (2009) 18-19.
  • [10] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 125.
  • [11] D. Robinson, S. Perryman, S. Hayday.The Drivers of Employee Engagement, IES Research Report, Brighton, Sussex. (2004) 23.
  • [12] S. L. McShane, Organizational Behaviour, McGraw-Hill, New York (2006).
  • [13] K. E. Ayers, Engagement is not Enough. You Need Passionate Employees to Achieve Your Dream, Advantage Media Group, Charleston (2006) 20.
  • [14] D. Croston, Employee Engagement. „The People First” Approach to Building a Business, Moonstone Media, Sydney (2008) 166.
  • [15] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 58-60.
  • [16] W. H. Macey, B. Schneider, The Meaning of Employee Engagement, Industrial and Organizational Psychology1 (2008) 15.
  • [17] M. Armstrong, Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków (2009) 43.
  • [18] S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń –tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa (2012) 22.
  • [19] P. Thompson, Total Reward, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2002).
  • [20] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje, PWE, Warszawa (2010) 138.
  • [21] S. Stachowska, Wynagrodzenia w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, TNOiK, Toruń (2007) 243.
  • [22] S. Borkowska, Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa (2012) 104.
  • [23] M. Armstrong, Employee Reward. People and organizations, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2006) 2.
  • [24] S. Stachowska, Wynagrodzenia w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, TNOiK, Toruń (2007) 248.
  • [25] M. Armstrong, Rewarding Teams, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2000) 112-121.
  • [26] M. Armstrong, Employee Reward. People and organizations, Chartered Institute of Personnel and Development, London (2006)410-418.
  • [27] S. O’Neal, The phenomenon of total rewards, ACA Journal 7 (1998).
  • [28] T. B. Wilson, Total Rewards Strategy, w: Berger L.A., Berger D., The compensation handbook. A state-of-the-art guide to compensation strategy and design, McGraw Hill Professional (2008).
  • [29] M. Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie. Koncepcje. Kontrowersje. Aplikacje,PWE, Warszawa (2010) 139

Uwagi

EN
1st INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE, dilemmas of scientific research in various fields of science: natural sciences, science and technology, economic and social sciences, humanistic sciences, 10th October, 2016, Cracow, Poland

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-77a77c6f-2579-4629-8873-94e481898010
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.