PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | 1 |

Tytuł artykułu

Wybrane aspekty rozwoju enoturystyki w Polsce

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Selected aspects of development of wine tourism in Poland

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Enoturystyka (turystyka winiarska, ang. wine tourism) jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią światowego przemysłu turystycznego. Jej rozwój może przynieść korzyści nie tylko właścicielom winnic, ale również całemu regionowi, na którym uprawy winorośli są zlokalizowane. Zainteresowanie turystyką winiarską wzrasta również w Polsce. Szacuje się, że w 2006 roku z tej formy wypoczynku skorzystało 1-2 tys. osób. Celem artykułu jest analiza aktualnej sytuacji w zakresie upraw winorośli oraz działań podejmowanych przez właścicieli winnic na rzecz rozwoju enoturystyki w Polsce.
EN
The aim of this article is to present the development of wine tourism in Poland and analyze the promotion activity of vineyards ’ owners. Despite the neglect in the wine tourism sphere in our country, the process of its development has been growing. The wineries’ owners are planning to improve the infrastructure for tourists and undertaking attempts to promote their activity. They hope that it could be a good source of additional income. Moreover it is profitable for regions for many different reasons.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

12

Numer

1

Opis fizyczny

s.134-139,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

Bibliografia

  • Bosak W. 2010: Wino i turystyka. Polski Instytut Winorośli i Wina. [http://www.instytutwina.pl/prace.html], 10.04.
  • Burkot P. 2010: Wino gronowe z polskich winnic. Biuletyn Informacyjny Agencji Rynku Rolnego, nr 2(224). [www.arr.gov.pl], 26.04.
  • Carlsen J. 2004: A Review of Global Wine Tourism Research. Journal of Wine Research, vol. IS, No 1, pp. 5-13.
  • [epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=0&language=en&pcode=tag00034], l5.10.2009.
  • Hall C.M., Sharpies L., Cambourne B., Macionis N. 2000: Wine tourism around the world. Development management and markets.
  • Jaffe E., Pasternak H. 2004: Developing Wine Trails as a Tourist Attraction in Israel. Int. J.Tourism Res., nr 6, s. 237-249.
  • National Wine Tourism Strategy. Winemakers Federation of Australia. 1998: Wine tourism strategic business plan 2002-2005. Embrace the Challenge, November 2002. [www.wfa.org.au], s. 5.
  • Poitras L., Getz D. 2006: Sustainable Wine Tourism: The host community perspective. Journal of Sustainable Tourism, vol.14, No. 5.
  • Thach L. 2007: Trends in Wine Tourism. Wine Buisness Monthly, 1S August. [www.winebusiness.com], 22.10.2009.
  • [www.larioja.pl/news/enoturystyka], 28.03.2009.
  • [www.vinisfera.pl/vinisfera, 189,149,0,0,F], 19.04.2010.
  • [www.winebusiness.com], 22.10.2009.
  • [ www. wineo .pl/enoturystyka], 28.03.2009.
  • Wypych M. 2008: Enoturystyka w Polsce i perspektywy jej rozwoju. Praca magisterska. AWF, Warszawa.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-766df175-ff4a-44d7-938a-94e2625c0b4a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.