PL
Celem pracy było przedstawienie wybranych zagadnień procesu zarządzania markami w przedsię- biorstwach sektora żywnościowego w perspektywie długoterminowej. Praca ma charakter koncepcyjny, ujmuje identyfikacje trzech etapów decyzyjnych procesu zarządzania markami, w tym etapu podstawowego, właściwego i wynikowego. W etapie pierwszym zaproponowano identyfikację założeń tożsamości, docelowego wizerunku marki oraz podstaw do kreowania relacji marka – konsument. Drugi etap odnosi się do przyjęcia właściwych strategii względem marek, w tym architektury marek, ich pozycjonowania i rozszerzania. Etap ostatni zawiera zaproponowane spektrum wskaźników pomiaru efektów o charakterze finansowym, konsumenckim i rynkowym.
EN
The aim of this study was to present selected aspects of long-term brand management in food companies. This concept consists of three stages of brand management process, including the basic stage, main stage and result stage. In first stage the assumption of identity and image as well as the bases of creation of brand – consumer relation. The second stage includes the adequate strategies towards brands, including brand architecture, their positioning and extension. The last stage is related to spectrum of finance, consumer and market indices