PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2019 | 163 | 07 |

Tytuł artykułu

Możliwości i stopień wykorzystania portalu Facebook przez nadleśnictwa Lasów Państwowych

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Possibilities and level of use of Facebook by the State Forests

Języki publikacji

PL

Abstrakty

EN
Social media are used to create and spread content in the Internet. Because of their wide possibilities, they are used by various institutions to promote their products and campaigns. Recently the State Forests have started to use such information tools more and more willingly. Aim of presented research was to analyze and to evaluate the level of using opportunities that Facebook gives to the State Forests. Results show that more than 50% forest districts have profile on Facebook. Median of likes for the fanpage is 1295. It was observed, that profiles, which exist longer, have more fans. Also fanpages, which are characterized by a high frequency of adding posts, are more popular among Internet users. Additionally we examined the influence of number of hashtags on the profile’s success as well as engagement rate and average post length. Based on number of likes, 5 most popular fanpages were selected for separate analysis. Using the obtained results, a list of recommendations for administrators was created, which can help to more effectively conduct activities on Facebook.

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Tom

163

Numer

07

Opis fizyczny

s.542-550,rys.,tab.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wydział Leśny, Uniwersytet Przyrodniczy, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
autor
  • Wydział Leśny, Uniwersytet Przyrodniczy, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
  • Wydział Leśny, Uniwersytet Przyrodniczy, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
autor
  • Wydział Leśny, Uniwersytet Przyrodniczy, ul.Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań
  • Instytut Dendrologii, Polska Akademia Nauk, ul.Parkowa 5, 62-035 Kórnik

Bibliografia

  • Batorski D. 2013. Polacy wobec technologii cyfrowych – uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania. W: Czapiński J., Panek T. [red.]. Diagnoza społeczna 2013: Warunki i jakość życia Polaków. 357-384.
  • Beshears J., Choi J. J., Laibson D., Madrian B. C. 2008. How are preferences revealed? Journal of Public Economics 92 (8-9): 1787-1794.
  • Blak K. 2011. Portale społecznościowe jako narzędzie edukacyjne. 21. Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Człowiek – Media – Edukacja”. 23-24 września, Kraków.
  • Buchnowska D. 2013. Analiza i ocena poziomu wykorzystania mediów społecznościowych przez największe polskie przedsiębiorstwa. Buisness Informatics 4 (30): 55-69.
  • Cain J., Policastri A. 2011. Using Facebook as an informal learning environment. American Journal of Pharmaceutical Education 75 (10): 207.
  • Chrzanowski T. 2011. Raport z działalności edukacyjnej Lasów Państwowych w 2010 roku. Warszawa.
  • Chrzanowski T. 2017. Raport z działalności edukacyjnej Lasów Państwowych w 2016 roku. Warszawa.
  • Chwiałkowska A. 2013. Polskie publiczne uczelnie akademickie w mediach społecznościowych. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych 4 (10).
  • Ciechanowicz W. 2010. Blog jako narzędzie edukacji i pokonywania bariery braku zainteresowania mediów. Studia i Materiały CEPL 24 (1): 93-99.
  • Ciechanowicz W. 2011. Media społecznościowe w edukacji przyrodniczo-leśnej. Część 1. Głos Lasu (1): 19-21.
  • Doniecki D. 2013. Portale społecznościowe w życiu młodzieży szkolnej. http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php? nr=11046
  • Etherington D. 2013. A like is not enough: facebook tests star ratings displayed on pages. http://techcrunch.com/2013/ 11/07/facebook-pages-star-ratings
  • Kaznowski D. 2010. Podział i klasyfikacja social media. http://networkeddigital.com/2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media/
  • Łukowski A., Opalińska P., Wierzbicka A. 2016. Aktywność nadleśnictw w mediach społecznościowych na przy-kładzie portalu Facebook. Studia i Materiały CEPL 47 (2): 209-216.
  • Muller-Prove M. 2008. Modell und Anwendungperspektive des Social Tagging. W: Gaiser B., Hampel T., Panke S. [red]. Good Tags – Bad Tags. Social Tagging in der Wissensorganisation. Waxmann, Berlin.
  • Nosko A., Wood E., Molema S. 2010. All about me: Disclosure in online social networking profiles: The case of Facebook. Computers in Human Behavior 26 (3): 406-418.
  • Paniagua J., Sapena B. J. 2014. Business performance and social media: Love or hate? Business Horizons 57 (6): 719--728.
  • Płuciennik J. 2013. Pomiar aktywności w mediach społecznościowych – wyzwanie współczesnych badań marketingowych. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych 2 (8): 3-16.
  • Reinhardt W., Ebner M., Beham G., Costa C. 2009. How people are using Twitter during conferences. Hornung--Prähauser V., Luckmann M. [red.]. Proceeding of 5. EduMedia Conference: 145-156.
  • Salazar E. 2017. Hashtags 2.0 – An annotated history of the hashtag and a window to its future. Icono 14 15 (2): 16-54.
  • Stokes R. 2013. eMarketing: the essential guide to marketing in a digital world. 5th ed. Quirk Education (Pty) Ltd.
  • Strano M. M. 2008. User descriptions and interpretations of self-presentation through Facebook profile images. Journal of Psychosocial Research on Cyberspace 2 (2): 5.
  • Szymański G., Mróz-Gorgoń B. 2017. Formy kreowania marki w mediach społecznościowych i ich percepcja wśród pokolenia Z. Marketing i Zarządzanie 1 (47): 373-382.
  • Trzaskowski T. 2008. Społecznościowo! Web 2.0 nowym kierunkiem w edukacji. Edukacja i Dialog 4: 6.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-514cc871-d0cd-48f4-88b4-ecd7734b00ee
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.