PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | 6 |
Tytuł artykułu

Regulations of the fresh vegetables market

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Regulacje rynku warzyw świeżych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The market of fresh vegetables is subject to common organisation in the European Union. The regulations of the gardening market and set standards of the commercial quality of fruit and vegetables comply with the basic consumers. requirements. They do not take into account, however, the safety criterion, which according to the consumers was the third most important criterion as regards the choice of lettuce (on average 4.28 in 1-5 scale).
PL
Rynek warzyw świeżych podlega wspólnej organizacji w Unii Europejskiej. Regulacje rynku ogrodniczego oraz określone standardy jakości handlowej owoców i warzyw spełniają podstawowe wymagania konsumentów. Nie uwzględniają jednak bezpieczeństwa, które dla badanych było trzecim co do ważności kryterium wyboru sałaty (średnio 4,28 w skali od 1 do 5).
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
12
Numer
6
Opis fizyczny
p.60-63,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Department of Organization and Consumption Economics, Faculty of Human Nutrition and Customer Science, Warsaw University of Life Science, str.Nowoursynowska 159c, 02-776 Warsaw, Poland
Bibliografia
  • Jeznach M. 2000: Wpływ technologii nawadniania i nawożenia w zarządzaniu jakością sałaty. Kongres 2000 Polskiej Gospodarki Żywnościowej i Nauki o Żywieniu Człowieka. Sesje naUkowe. Materiały. Streszczenia referatów, doniesień i posterów. p. 192.
  • Jeznach M. 2001 a: Technologia nawadniania i nawożenia jako istotny czynnik kompleksowego zarządzania jakością warzyw świeżych. Przegląd Naukowy Wydziału Inżynierii i Kształtowania Środowiska. SGGW, Warszawa, no. 22, p. 441-442.
  • Jeznach M. 2001b: Zachowania nabywcze na rynku warzyw. Sprawozdanie końcowe z badań finansowanych przez KBN Grant Nr 1H02D 038 19. Maszynopis SGGW, Warszawa, p. 76.
  • Jeznach M. 2003a: Postrzeganie jakości warzyw przez konsumentów. Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego (red. M. Adamowicz). SGGW, Warszawa, p. 671-678.
  • Jeznach M. 2003b: Bezpieczeństwo żywności jako kryterium jej wyboru przez konsumentów na rynku. Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego (red. M. Adamowicz). SGGW, Warszawa, p. 19S-206.
  • Jeznach M. 2005a: Jakość determinantą wyborów konsumenckich na rynku żywności. [W:] Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości (red. S. Makarski). Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, p. 163-169.
  • Jeznach M. 2005b: Oczekiwania konsumentów związane z jakością żywności. [W:] Jakość w dokonaniach współczesnej ekonomii i techniki. Monografia naukowa z cyklu: Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości (red. S. Doroszewicz, A. Zbierzchowska). SGH, Warszawa, p. 267-273.
  • Jeznach M. 2008: Uwarunkowania ekonomiczno-organizacyjne jakości i bezpieczeństwa żywności. SGGW, Warszawa.
  • [www.monrol.gov.pl].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-4e64c579-3242-4982-9763-65902faf4e09
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.