PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | 05 | 1 |
Tytuł artykułu

Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych przez implementację platformy e-learningowej jako jednej z metod nauczania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
The professional activaton of the disabled through the implementation of the e-learning platform as one of the teachnig method
Języki publikacji
PL EN
Abstrakty
PL
Celem prezentowanego artykułu, jest próba analizy możliwości aktywizacji osób niepełnosprawnych z wykorzystaniem technologii informacyjnych. W szczególności dotyczy to nowoczesnych technik nauczania, w tym edukacji zdalnej (e-learningu). Badania prezentowane w artykule przeprowadzono realizując ankietę pośród osób niepełnosprawnych uczestniczących aktywnie w życiu społeczności (portali Internetowych) związanymi z tematyką niepełnosprawności. Starano się poprzez odpowiednią konstrukcję ankiety, uzyskać jak najwięcej informacji dotyczą-cych potrzeb osób niepełnosprawnych, ich oczekiwań względem proponowanych kursów, oraz możliwości późniejszego zatrudnienia. Zbadano dodatkowo zainteresowania osób niepełnosprawnych w zakresie technologii informacyjnych. Sprawdzono czy istnieje powiązanie pomiędzy zainteresowaniami a możliwością utworzenia kursów o zbliżonej tematyce. Informacja zwrotna jaką otrzymano pozwoli w późniejszym etapie na bardziej dobraną, odpowiadającą oczekiwaniom osób niepełnosprawnych tematykę przygotowywanych kursów. Największą bolączką na jaką natknęli się autorzy był ciągle znikomy udział w życiu portali internetowych osób niepełnosprawnych zamieszkujących obszary wiejskie. Obserwowalny jest zatem problem informatyzacji obszarów wiejskich, wykluczenia informatycznego i trudność z dotarciem do osób niepełnosprawnych. Wykluczenie informatyczne powoduje tożsame wykluczenie z funkcjonowania w coraz bogatszym środowisku świata wirtualnego – rozwoju zainteresowań i dokształcania się.
EN
The aim of the following article is the attempt to analyze the possibilities of activation of the disabled by means of information technologies. Particularly it is connected with modern teaching methods including e-learning. The research presented in this article were conducted by means of surveying the disabled who actively participate in the life of Internet social networks connected with the subject of disability. The content of the survey was prepared in order to obtain as much as possible information about the needs of the disabled, their expectations of the proposed courses and the possibility of future employment. The interest of the disabled in the field of the information technologies has also been surveyed. It has been verified whether there is a connection between the interests and the possibility of creating courses on similar subject. The returned information will enable to choose a more sufficient subject of the courses under the preparation which will meet the expectations of the disabled in the subsequent stages. The greatest trouble which posed the most problems to the authors was still inconsiderable participation of the disabled rural inhabitants in the life of the social Internet networks. The problem of the informatization of the rural areas, digital exclusion and difficulty in reaching the disabled has been observed. Digital exclusion results in exclusion from functioning in a richer and richer virtual world environment - development and learning.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
05
Numer
1
Opis fizyczny
s.37-50,rys.,bibliogr.
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im.Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska
autor
  • Państwowa Szkoła Wyższa im.Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska
autor
  • Państwowa Szkoła Wyższa im.Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska
autor
  • Państwowa Szkoła Wyższa im.Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska
  • Państwowa Szkoła Wyższa im.Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska
Bibliografia
  • 1. Seale J., Cooper M. (2010), E-learning and accessibility: An exploration of the potential role of generic pedagogical tools. Computers & Education 54 1107–1116
  • 2. Pillan M., Costa F. (2009), User-Centred Design of Communication Environments and Systems for Disabled People. Springer Science+Business Media B.V. 2010; Know Techn Pol 22:265–273;
  • 3. De Marsico M., Kimani S., Mirabella V., Norman K., Catarci T., (2006), A proposal toward the development of accessible e-learning content by human involvement. Springer-Verlag; Univ Access Inf Soc 5: 150–169;
  • 4. Istenic Starcic A., Niskala M. (2010), Vocational students with severe learning difficulties learning on the Internet. _British Journal of Educational Technology Vol 41 No 6 E155–E159;
  • 5. Hamburg I., Lazea M., Marin M. (2003), Open Web-Based Learning Environments and Knowledge Forums to Support Disabled People. V. Palade, R.J. Howlett, and L.C. Jain (Eds.): KES 2003, LNAI 2774, pp. 1208-1215.
  • 6. Petrie1 H., Power C., Velasco C.A. Boticario J.G. (2010), Accessibility of Blended and E-Learning for Mature Age and Disabled Students and Staff: Introduction to the Special Thematic Session; K. Miesenberger et al. (Eds.): ICCHP 2010, Part I, LNCS 6179, pp. 484–485.
  • 7. Revilla O. (2008), E-Learning: A Tool for Teachers with a Disability, A. Holzinger (Ed.): USAB 2008, LNCS 5298, pp. 237–246,.
Uwagi
PL
Rekord w opracowaniu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-4e570b45-6220-463d-b1bd-ad0b19bb2f4f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.