PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 12 | 4 |
Tytuł artykułu

Produkt turystyczny w opinii turystów odwiedzających gminę Wołomin

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Tourist product in the opinion of tourists visiting the Wolomin municipality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Celem artykułu jest ocena procesu tworzenia produktu turystycznego w regionie na przykładzie case study gminy Wołomin oraz opinii turystów odwiedzających gminę. Opisano atrakcyjność turystyczną danego obszaru oraz formy popularyzowania walorów przyrodniczo-kulturowych wśród turystów. Gospodarka turystyczna postrzegana jest interdyscyplinarnie w powiązaniu z rozwojem dóbr kultury i instytucji infrastruktury kulturowej, gospodarką przestrzenną, zachowaniem walorów środowiska przyrodniczego oraz rozwojem obszarów wiejskich.
EN
The aim of the study is to evaluate a process of a tourist product.s creation on the example of the case studyof the Wołomin municipality and opinions of tourists visiting this municipality. There were described tourist attractiveness of this area as well as forms of popularization of natural and cultural advantages among tourists. Tourist economy is perceived in an interdisciplinary way in connection with development of culture heritage and institutions of cultural infrastructure, spatial economy, preservation of natural environment and rural areas development.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
12
Numer
4
Opis fizyczny
s.165-170,rys.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa
Bibliografia
  • Adamowicz M. (red.) 2007: Produkty marketingowe w rozwoju lokalnym i regionalnym. Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Bank danych regionalnych [www.stat.gov.pl], 2010.
  • Gołembski G. (red.) 2002: Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym. Wyd. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Gralak K., Długokęcka M. 2004: Miejsce i rola turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym gmin. [W:] Turystyka w rozwoju lokalnym (red. I. Sikorska-Wolak). Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Grabowski G., Majewska I. 2009: Lokalna strategia zrównoważonego rozwoju turystyki i sportu w gminie Wołomin na lata 2009-2015. Cz. I. Raport z diagnozy. Cz. II. Koncepcja rozwoju. Wołomin.
  • Gurgul E. (red.) 200S: Agroturystyka jako element rozwoju i promocji regionu. Wyd. Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Gutkowska K. (red.) 2008: Społeczno-Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju agroturystyki. Wyd. Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego SGGW, Warszawa.
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. 2002: Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Kozłowski S. 2002: Ekorozwój: wyzwanie XXI wieku. PWN, Warszawa.
  • Mazurkiewicz L. 2002: Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym. PWE, Warszawa.
  • Olszewski P. 2010: Produkt turystyczny Powiatu Wołomińskiego. Praca magisterska napisana w Katedrze Polityki Europejskiej, Finansów Publicznych i Marketingu SGGW, Warszawa.
  • Pawlicz A. 2008: Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska. Difin, Warszawa.
  • Plan Rozwoju Lokalnego Powiatu Wołomińskiego na lata 2006-2013 (aktualizacja) Załącznik do Uchwały Nr XVII-119/08 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 28 marca 2008 roku. Starostwo Powiatowe w Wołominie.
  • Walczak R. 2007: Prawo Turystyczne. Wyd. Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, Pułtusk.
  • Wiatrak A.P. 2004: Zagadnienia kształtowania produktu turystycznego. [W:] Turystyka w rozwoju lokalnym (red. I. Sikorska-Wolak). Wyd. SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-4d7ed90c-e0f4-4ac9-a00a-51e8245f63c0
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.