PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 03 | 1 |
Tytuł artykułu

Multiple influences affecting the women's choice of a fitness club

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The objective of this study was to find out the most important influences affecting the women's choice of a fitness club and to show that a fitness instructor is one of the significant factors in this decision making process. Comprehensive understanding by instructors of the women's decision making process will help in improving the women's satisfaction level, hence their regular participation in fitness activities.Two different target groups connected with the activity of fitness clubs were studied. In the first one there were 339 female fitness class participants at the age of 13 to 76. There were 188 group fitness instructors at the age of 19 to 59 in the second target group. Both groups filled in a questionnaire constructed for this research project. 17 factors that might affect the women's choice of a fitness club were analyzed.The study reveals that fitness instructors' qualifications and the factors connected with their work have a much more important impact on the women's choice of a club than some other promotional activities.Maintaining a high level of fitness instructors' qualifications and enabling them to deliver the highest quality of work should have the highest priority in the marketing strategy of fitness clubs. High expectations that women have of fitness instructors prove the necessity of developing training standards for leisure time physical activity instructors in Poland. This is essential to ensure an appropriate level of their professional qualifications.
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Jedrzej Sniadecki Academy of Physical Education and Sport in Gdansk, Gdansk, Poland
Bibliografia
  • 1. Garstka-Namysł K. Konsekwencje uczestnictwa kobiet w gimnastyce rekreacyjnej [in Polish] [The consequences of women’s engagement in recreational gymnastics]. Poznań: AWF; 2009.
  • 2. Guszkowska M, editor. Aktywność ruchowa kobiet. Formy, uwarunkowania, korzyści i zagrożenia [in Polish] [Women’s physical activity. Forms, determinants, benefits and threats]. Warszawa: AWF; 2009.
  • 3. Lipowski M. Rekreacja ruchowa kobiet. Motywy zachowań pro-zdrowotnych [in Polish] [Physical activity of women. The motives of pro-health behaviour]. Gdańsk: AWFiS; 2005.
  • 4. Pachnowska B. Rynek fitness 2003 [in Polish] [Fitness Market 2003]. Body & Life 2004;2:18-20.
  • 5. Mickiewicz A. Kluby fitness w Polsce [in Polish] [Fitness Clubs in Poland]. Body & Life 2001;2:8-10.
  • 6. Marciszewska B. Konsumpcja usług rekreacyjno-sportowych [in Polish] [The consumption of recreational and sport services]. Gdańsk: AWF; 1999.
  • 7. Widawska-Stanisz A. Marketing relacji - sposób na sukces rynkowy przedsiębiorstwa sportowo- rekreacyjnego [in Polish] [Relationship marketing - the way to business success for sport and recreation company]. In: Mruk H, editor. Marketing sportowy - teoria i praktyka [Sport marketing - theory and practice]. Poznań: Impact Consulting; 2004, 295-302.
  • 8. Chang K, Kim YK. Competencies for fitness club instructors: results of a Delphi-study. Int J Appl Sport Sci 2003;15(1):56-64.
  • 9. Brzezińska A. Społeczna psychologia rozwoju [in Polish].[The social psychology of development] Warszawa: Scholar; 2000.
  • 10. Siwiński W. Poziom adaptacji zawodowej młodego instruktora rekreacji ruchowej [in Polish] [The professional adaptation level of the young physical recreation instructor]. In: Dąbrowski A, editor. Uczestnictwo Polaków w rekreacji ruchowej i jego uwarunkowania [The participation of Poles in physical recreation and its determinants]. Płock: Wydawnictwo Naukowe NOVUM; 2003, 36-55.
  • 11. Zarębska A. Aktywność fizyczna “fitness" jako forma oddziaływania usprawniająco-zdrowotnego: rozprawa doktorska [in Polish] [Physical activity ‘fitness’ as a form of sport conditioning and health treatment: doctoral disertation]. Gdańsk: AWFiS; 2007.
  • 12. Pelc Z, Zielińska M. Pozytywne i negatywne strony uprawiania aerobiku w ocenie instruktorów [in Polish] [Positives and negatives of participating in aerobics in the instructors’ views]. In: Szot Z, editor. Sport gimnastyczny i taniec w badaniach naukowych [The sport of gymnastics and dance in the scientific research]. Gdańsk: AWF; 2001, 180-185.
  • 13. Stępień E, Stępień J. Motywy uczestnictwa w zajęciach fitness, w opinii ćwiczących i instruktorów [in Polish] [Motives of participation in fitness classes, in the views of participants and instructors]. In: Nałęcka D, Bytniewski M, editors. Teoria i praktyka rekreacji ruchowej [Theory and practice of physical recreation]. Biała Podlaska: PWSZ w Białej Podlaskiej; 2006, s. 237-244.
  • 14. Ustawa o sporcie [The Sport Act] z dnia 25 czerwca 2010 (Dz. U. 2010 Nr 127 poz. 857).
  • 15. Hayward NL. Instructor certification: making fitness programs safer. Parks and Recreation 1986;21,12: 24-29.
  • 16. Group exercise performance standards. National Fitness Leadership Alliance (NFLA). Online November 2005, http://www.bcrpa.bc.ca/fitness_program/courses_workshops/performance_standards/documents/Group FitnessPerformanceStandards-2005_000.pdf dated on 22. 11.2008.
  • 17. Personal training licensing survey results. 2006 Report. National Board of Fitness Examiners (NBFE).Online 2006, http://www.nbfe.org/news/press_releases/survey_results103006.cfm dated on 18.09.2008.
  • 18. Herbert DL. New litigation issue may impact certification of fitness professionals. Exerc Stand Malpract 2007;21(6):81-88.
  • 19. Winiarski R. Motywacja aktywności rekreacyjnej człowieka [in Polish] [The motivation for human physical activity]. Kraków: AWF; 1991.
  • 20. Szumilewicz A. Sylwetka zawodowa instruktorów fitness w ich opiniach a oczekiwania uczestniczek rekreacji fizycznej: rozprawa doktorska [in Polish] [Fitness instructor’s professional profile in views of fitness instructors and the expectation of physical recreation female participants: doctoral dissertation]. Warszawa: AWF; 2010.
  • 21. Siwiński W, Tauber RD. Rekreacja ruchowa. Zagadnienia teoretyczno-metodologiczne [in Polish] [Physical recreation. Theoretical and methodological issues]. Poznań: WSHiG; 2004.
  • 22. Kubińska Z, Żydek K. Osoba instruktora rekreacji ruchowej ze specjalnością fitness w świadomości uczestników kursu [in Polish] [Physical recreation instructor, specialized in modern form of gymnastics, in the opinion of professional course participants]. In: Nałęcka D, Bytniewski M, editors. Teoria I praktyka rekreacji ruchowej [Theory and practice of physical recreation]. Biała Podlaska: PWSZ; 2006, 245-251.
  • 23. Opoka DM. Sylwetka instruktora fitness [in Polish] [Fitness instructor’s profile]. In: Pietrzyk D, editor. Fitness nowoczesne formy gimnastyki [Fitness modern form of gymnastics]. Warszawa: TKKF; 2007, 67-75.
  • 24. Annesi JJ. Effects of a cognitive behavioral treatment package on exercise attendance and drop out in fitness centers. Eur J Sport Sci 2003 Apr;3(2):1-16.
  • 25. Annesi JJ. Relationship between exercise professionals' behavioral styles and clients' adherence to exercise. Percept Motor Skills 1999 Oct;89(2):597-604.
  • 26. Cameron KA. Leading to lifelong exercise: what can group fitness participants tell us about fitness leadership? Online 2007, https://dspace.library.uvic.ca:8443/dspace/bitstream/1828/280/1/thesis.pdf dated on 19.11.2008.
  • 27. Collishaw MA, Dyer L, Boies K. The authenticity of positive emotional displays: client responses to leisure service employees. J Leisure Res 2008;40(1):23-46.
  • 28. Mears J, Kilpatrick M. Motivation for exercise: applying theory to make a difference in adoption and adherence. ACSM's Health Fit J 2008;12(1):20-27.
  • 29. Żelazek K. Zdrowo się męczyć [in Polish] [Healthy fatigue]. Online 2004, http://arch.rzeczpospolita.pl/a/rz/2004/09/20040910/200409100006.html dated on 11.02.2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-4c8dc830-2b01-4beb-9f36-fb45dfb0bdd7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.