PL
Treścią pracy jest prezentacja rynkowych uwarunkowań rozwoju produkcji ziemniaków metodami ekologicznymi oraz sformułowanie zarysu koncepcji marketingu tych produktów. Stwierdzono, że podstawą rozwoju ekologicznej produkcji ziemniaków jest kształtowanie popytu i budowa rynku. Najważniejszym elementem marketingu jest rozwój dystrybucji, w tym organizowanie grupowej sprzedaży oraz ogólnokrajowa promocja w imieniu wszystkich producentów. Rozwojowi rynku sprzyjałaby pewna specjalizacja regionalna w ekologicznej produkcji ziemniaków. Na podstawie analizy cech wskazano odmiany jadalne, zalecane do wykorzystania w tej produkcji.
EN
This paper presents marketing conditions of development of ecological potato production and outlines Vhe conception o£ ecological potato marketing. It was confirmed that the process of creating the market and shaping the demand is the basis of development of ecological potato production. The major marketing element is the distribution development and group sales and promotion in the name of all producers all over the country. Regional specialisation in ecological potato production would be favourable to market development. Some edible varieties were chosen to be used in this production. The choice was based on feature analysis.