PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników

Czasopismo

2017 | 08 |

Tytuł artykułu

Miejsce opakowania w strategii marketingowej przedsiebiorstw sektora kosmetycznego

Autorzy

Warianty tytułu

EN
Place of packaging in the marketing strategy of the cosmetic sector companies

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Na polskim rynku każdego roku pojawiają się tysiące nowych produktów kosmetycznych. Część z nich stanowi odmianę innych, powszechnie znanych konsumentom. Czasami modyfikacji podlega sam produkt, częściej jednak tylko jego opakowanie. Według wielu ekspertów opakowanie jest jednym z podstawowych narzędzi oddziaływania na rynek, jak również budowania i promocji marki oraz aktywizacji sprzedaży. Co więcej, jest obecnie uważane za jeden z istotnych, o ile nie najważniejszy element marketing mix. Tradycyjne 4P nie będą miały żadnego znaczenia, jeśli opakowanie nie będzie stanowiło zachęty do zakupu. Przemysł kosmetyczny jak żaden inny wymusza na producentach opakowań nieustanne zmiany. Tylko i wyłącznie wówczas, gdy zmiany i różnego rodzaju modyfikacje będą się dokonywać, producent będzie mógł uzyskiwać w skuteczny sposób przewagę konkurencyjną na rynku. Opakowanie powinno zajmować w strategii marketingowej czołowe miejsce i być traktowane przez producentów jako priorytetowe w budowaniu marki i planowaniu marketing mix. Musi skupiać uwagę nie tylko pracowników działu marketingu, ale i zarządu. Jest bowiem wyrazem wartości i esencji danej marki, jak również kluczowym elementem strategii marketingowej i sprzedaży. Stworzenie idealnego opakowania może kosztować setki tysięcy dolarów i trwać nawet rok. Znaczenia, jakie odgrywa opakowanie, nie można jednak przeceniać, zważywszy na funkcje, jakie pełni oraz miejsce, jakie w strategii marketingowej zajmuje.
EN
There are thousands of new cosmetic products on the Polish market every year. Some of them are a variation of other, commonly known to the consumers. Sometimes the product itself is modified, but more often only its packaging. According to many experts, packaging is one of the basic tools to influence the market, as well as brand building and promotion and sales activation. What is more, it is now regarded as one of the most important or even the most important element of marketing mix. Traditional 4P will mean nothing if the packaging is not an incentive to purchase. The cosmetic industry, like no other, forces packaging producers to ceaseless changes. Only when changes and different modifications will be carried out the manufacturer will be able to gain competitive advantage on the market effectively. Packaging should have a leading position in marketing strategy and be considered by producers as a priority in brand building and marketing mix planning. Not only the marketing staff but also the board of management must be focused on packaging. It is an expression of the value and essence of the brand as well as a key element of marketing and sales strategies. Creating an ideal package can cost several thousands of dollars and last up to a year. However, the importance of packaging cannot be overestimated in view of its functions and the place it takes in marketing strategy.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Czasopismo

Rocznik

Numer

08

Opis fizyczny

s.70-73,fot.,bibliogr.

Twórcy

autor
  • Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Kraków

Bibliografia

  • 1. Altkorn J. (2003). Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu.
  • 2. Ankiel-Homa M. [Dok. elektr.] opakowania.com.pl (2009).
  • 3. Daszkiewicz A.: Dobiegała-Korona B. (1998). OPAKOWANIE instrument marketingu. Warszawa: Wyd. CIM
  • 4. Dębski M. (2009). Kreowanie silnej marki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
  • 5. Hales Colin F. (1999). Opakowanie jako instrument marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
  • 6. Ipacs G. (2009). Smakowanie etykiet win. „2+3 D” nr 1/30.
  • 7. Mruk H., Rutkowski I. P. (1994). Strategia produktu. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • 8. Schmitt B., Simonson A. (1999). Estetyka w marketingu. Kraków: Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • 9. Stewart B. (2009). Projektowanie opakowań. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 10. Wawrzkiewicz M. (2006). 20 najlepszych projektów z ostatnich pięciu lat. „2+3 D” nr III/20S.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-410fe420-1b3c-4ef1-b0ec-a3ea2a1a1489
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.