PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 14 | 5 |
Tytuł artykułu

Zagadnienia trwałego i zrównoważonego rozwoju w projekcie urządzenia gospodarstwa rolnego

Warianty tytułu
EN
Sustainable development issues in the farm reorganization project
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Na obecnym etapie tworzenia nowej dydaktyki ekonomii zrównoważonego rozwoju duże znaczenie w procesie kształtowania postawy homo sustiens wśród studentów ma ujmowanie zagadnień dotyczących trwałego i zrównoważonego rozwoju w ramach już prowadzonych zajęć, zwłaszcza takich przedmiotów jak mikroekonomia lub ekonomika i organizacja rolnictwa. Przedstawiono metodę rozszerzenia zakresu projektowania organizacji rodzinnego gospodarstwa rolniczego z uwagi na ocenę stopnia jego zrównoważenia pod względem produkcyjno-ekologicznym oraz ekonomiczno-społecznym.
EN
The paper, recognizing the importance of the issue, proposes a new approach of sustainable economic development to shape the homo sustiens attitudes among students. The approach presents issues of the lasting, but sustainable development within the already taught subjects, especially microeconomics, orthe ecnomics and oragnization of agriculture. The presented method broadens the scope of family farm planning and accounts for its productionenvironment and economics-society interactions.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
14
Numer
5
Opis fizyczny
s.83-86,bibliogr.
Twórcy
Bibliografia
  • Baum R. 2003: Kryteria oceny zrównoważonego rozwoju w gospodarstwach rolnych. Rocz. AR w Poznaniu CCCLVIII, Ekon. 2, 3-10. Wyd. AR im. Augusta Cieszkowskiego w Poznaniu.
  • Borys T. 2010: Koncepcja zrównoważonego rozwoju w naukach ekonomicznych. [W:] Ekonomia zrównoważonego rozwoju – zarys problemów badawczych i dydaktyki (red. B. Poskrobko). Wyd. WSE w Białymstoku, 46.
  • Harasim A., Madej A. 2008: Ocena poziomu zrównoważonego rozwoju gospodarstw bydlęcych o różnym udziale trwałych użytków zielonych. Rocz. Nauk Rol., seria G, t. 95, z. 2, 28-30.
  • Kapusta F. 2009: Profesor Bohdan Kopeć prekursorem zrównoważonego gospodarstwa i rolnictwa. Journal of Agribusiness and Rural Development (red. W. Poczta). Wyd. UP w Poznaniu. 311-317.
  • Kiełczewski D., Poskrobko T. 2010: Dydaktyka ekonomii zrównoważonego rozwoju. [W:] Ekonomia zrównowa- żonego rozwoju – zarys problemów badawczych i dydaktyki (red. B. Poskrobko). WSE w Białymstoku,107-108.
  • Kopeć B. 1959: Metodyka projektowania organizacji gospodarstw rolnych. PWRiL Warszawa, rozdz. II.
  • Kopeć B. 1964: Ekonomika i organizacja gospodarstw rolnych w zarysie. PWRiL Warszawa, 270.
  • Kopeć B. 1983: Metodyka badań ekonomicznych w gospodarstwach rolnych. Wyd. AR we Wrocławiu, Wrocław, 239-246.
  • Krasowicz St. 2006: Sposoby realizacji idei zrównoważonego rozwoju w gospodarstwie rolniczym. Zesz. Nauk. AR we Wrocławiu, Rolnictwo, LXXXVII, 540, 255-261.
  • Kuś J., Jończyk K. 2005: Dobra Praktyka Rolnicza w gospodarstwie rolnym – materiały szkoleniowe. CDR w Brwinowie Oddział w Radomiu. Radom.
  • Runowski H. 2000: Zrównoważony rozwój gospodarstw i przedsiębiorstw rolniczych. Rocz. Nauk. Rol. SERiA, t. 2, z. 1, 98-99.
  • Wilk W. 2005: Koncepcja wykorzystania danych rachunkowych FADN do ustalenia stopnia zrównoważenia gospodarstw rolnych. [W:] Koncepcja badań nad rolnictwem społecznie zrównoważonym (red. J.S. Zegar). IERiGŻ-PIB, Warszawa.
  • Zegar J.S., Wilk W. 2007: Zrównoważenie indywidualnych gospodarstw rolnych w świetle wybranych kryteriów. [W:] Z badań nad rolnictwem społecznie zrównoważonym (red. J.S. Zegar). IERiGŻ-PIB, Warszawa, 59.
  • Zysnarska E. 2002: Pomiar jakości życia. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 2. Żylicz T. 2010: Czy studentów ekonomii należy uczyć o trwałym rozwoju? [W:] Ekonomia zrównoważonego rozwoju – zarys problemów badawczych i dydaktyki (red. B. Poskrobko). Wyd. WSE w Białymstoku, 94.
Uwagi
PL
Rekord w opracowaniu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-400309c5-ba64-44d5-bd05-baefad6039c2
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.