PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2025 | 1[92] |

Tytuł artykułu

Exploring the determinants of consumer preference for Product-as-a-Service (PaaS) models: a case study on heating systems

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

PL
Determinanty preferencji konsumentów dla modeli produkt jako usługa (PaaS): studium przypadku systemów ogrzewania

Języki publikacji

EN

Abstrakty

EN
The study aimed to identify factors influencing the choice of Product-as-a-Service (PaaS) over ownership in customer decisions, using heating systems as a case study as an example of a less saturated PaaS market. The analysis is based on a nationwide quantitative survey of the population of users of single-family houses. An econometric model was created, describing customer choice of PaaS model by two describing decision factors and two of a financial nature. Results showed that quality, service, operating, and maintenance costs were key factors, while demographics had little impact. The text highlights research gaps in PaaS and circular economy, such as understanding consumer preferences, financial models in the built environment, factors affecting PaaS adoption for heating equipment, circular economy finance, and necessary changes in the financial sector. This research enhances consumer preference understanding and underscores PaaS potential for heating appliances.
PL
Badanie miało na celu identyfikację czynników wpływających na wybór produktu jako usługi (PaaS) zamiast własności w decyzjach klientów, wykorzystując systemy grzewcze jako studium przypadku jako przykład mniej nasyconego rynku PaaS. Analiza opiera się na ogólnopolskim badaniu ilościowym populacji użytkowników domów jednorodzinnych. W badaniu stworzono model ekonometryczny, opisujący wybór modelu PaaS przez klienta za pomocą dwóch czynników opisujących decyzję oraz dwóch o charakterze finansowym. Wyniki pokazały, że jakość, koszty usług, eksploatacji i konserwacji były kluczowymi czynnikami, podczas gdy demografia miała niewielki wpływ na decyzję. W tekście zwrócono uwagę na luki badawcze w PaaS i gospodarce o obiegu zamkniętym, takie jak zrozumienie preferencji konsumentów, modele finansowe w środowisku zabudowanym, czynniki wpływające na przyjęcie PaaS w urządzeniach grzewczych, finansowanie gospodarki o obiegu zamkniętym oraz niezbędne zmiany w sektorze finansowym. Badanie to zwiększa zrozumienie preferencji konsumentów i podkreśla potencjał PaaS w segmencie konsumentów indywidualnych i produktów konsumpcji trwałej.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Numer

Opis fizyczny

art.709,fig.,ref.

Twórcy

  • Collegium of World Economy, SGH Warsaw School of Economics, Niepodleglosci Avenue, 02-554 Warsaw, Poland
autor
  • Collegium of World Economy, SGH Warsaw School of Economics
autor
  • Wroclaw University of Economics and Business
autor
  • Wroclaw University of Economics and Business

Bibliografia

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-3914fb7f-e879-4aac-b280-eaa45bab09a4
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.