PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 10[59] |
Tytuł artykułu

Wykorzystanie marketingu społecznego w profilaktyce zdrowotnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
The application of social marketing in health prevention
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Zmiany zachodzące w gospodarce, społeczeństwie wpływają na proces kształtowania się systemu opieki zdrowotnej. Do ogólnie rozumianego systemu opieki zdrowotnej zaliczyć można działania związane z profilaktyką zdrowia. Koncepcja marketingu społecznego zwiększa swój udział w działaniach na rzecz profilaktyki zdrowia. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości aplikacji koncepcji marketingu społecznego w obszar profilaktyki zdrowotnej w Polsce. Ilustracja empiryczna roli marketingu społecznego w odniesieniu do profilaktyki zdrowia została oparta o trzy studia przypadku oraz o ilościowe wyniki badań własnych. Ilościowe badania mają charakter pilotażowy i stanowią jedynie wstęp do dalszych rozważań i badań w podjętym temacie. Przedstawione w artykule wyniki badań są wycinkiem ogólnych badań prowadzonych w zakresie profilaktyki zdrowia poprzez działania marketingowe.
EN
Changes in the economy, society, influence the formation of the health care system. The health care system generally, include the activities related to the prevention of health. Noticeable is the increase of the participation of the concept of social marketing in promoting health prevention. The purpose of this article is to present the possibilities of the concept of social marketing applications in the area of preventive health care in Poland. An empirical illustration of the role of social marketing for health prevention is based on three case studies and the quantitative results of the study. Quantitative research is a pilot and are only a prelude to further discussion and research undertaken in the topic. The results presented in this paper are a segment of the general research in the field of preventive health through marketing activities.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Numer
Opis fizyczny
s.672-683,rys.,tab.fot.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Społeczna Akademia Nauk
autor
  • Społeczna Akademia Nauk, ul.Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź
Bibliografia
  • Andresen A.R., Social marketing in the 21 st century, Sage, 2006
  • Cheng H., Kotler Ph., Lee N.R., Social Marketing for Public Health: Global trends and success stories, Jones & Bartlett, 2011
  • Czerw A., Marketing w ochronie zdrowia, Difin, Warszawa 2010
  • French J., Blair-Stevens C., Big Pocket Guide: social marketing, London: National Social Marketing Centre, 2007
  • Grier S., Bryant C.A., Social marketing in public health, Annual Review of Public Helath, 2004, vol. 26
  • Hastings G., Social marketing. Why sholud the Devie have All the Best tunes?, Butterworth- Heinemann, 2010
  • Hermel L., , Romagni P., Le marketing public – Une introduction au marketing des administrations et des organisations publiques, Editura Economica, Paris, 1990
  • Kotler Ph., Zaltman G., Social Marketing. An Approach to Planned Social Change, “Journal of Marketing”, Vo. 35, No. 3, 1971
  • Sargeant A., , Marketing Management for Non profit Organizations, Oxford, Oxford University Press, 1999
  • Truss A., Marshall R.,. Blair-Stevens C, A history of social marketing, [w:] J. French, C. Blair-Stevens, D. McVey, R. Merritt, Social marketing and public health. Theory and practice, Oxford, New York, 2010
  • Walsh D.C., Rudd R.E., Moeykens B.A., Moloney T.W., Social marketing for public health, Health Affairs, 1993, vol. 12 no.2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-38c01b93-438f-4a80-8640-813ef65d14bc
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.