PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 18 | 5 |

Tytuł artykułu

Zachowania konsumenckie w zakresie zakupów grupowych

Treść / Zawartość

Warianty tytułu

EN
Consumer behavior in shopping arranged group

Języki publikacji

PL

Abstrakty

PL
Trendy w zachowaniach konsumentów narzucają obecnie nowe zasady funkcjonowania. Konsument przechodząc z fazy kryzysu do fazy postrecesyjnej stał się bardziej oszczędny, a każdy jego zakup jest przemyślany i weryfikowany. Nowe trendy stają się także inspiracją do innowacji. Jedną z takich innowacji obecnie na rynku są portale internetowe zakupów grupowych, które coraz bardziej popularne stały się jedną z dominujących form zakupów e-commerce. Badaniem objęto analizę popularności zakupów grupowych. Przedstawiono w ujęciu ilościowym różne formy zakupów, znajomość serwisów zakupów grupowych oraz preferowane grupy produktowe nabywane z udziałem tych serwisów.
EN
Trends in consumer behavior impose new principles of functioning. The consumer moves from the phase of crisis to the phase of post crisis has become more frugal and each of its purchase is considered and verified. New trends are an inspiration for the innovation. One of such innovations on the market today are group buying portals. Increasingly popular, they have become one of the dominate forms of e-commerce purchases. The study includes an analysis of popularity of the group buying. Presented in terms of volume various forms of shopping, knowledge of group buying websites and preferred product groups purchased via these sites.

Słowa kluczowe

Wydawca

-

Rocznik

Tom

18

Numer

5

Opis fizyczny

s.97-102,rys.,bibliogr.

Twórcy

  • Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 159c, 02-787 Warszawa
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Warszawa

Bibliografia

  • Cudowska-Sojko Anna. 2015. „Zachowania konsumentów warunkiem rozwoju i nośnikiem informacji”. Logistyka 2: 878.
  • CBOS. 2014. Komunikat z badań CBOS. Internauci. nr 82. Warszawa: CBOS.
  • Global Consumer Confidence, Concerns and Spending. Global Nielsen Consumer Report. 2009. Nielsen. www.nielsen.com/documents/tr_200911_Nielsen, dostęp 05.12.2015.
  • GROUPON. 2015. Annual Report Pursuant to Section 13 or 15(d) of the Securities Exchange Act of 1934 for the fiscal year ended December 31 2014. Washington: United States Securities And Exchange Commission. http://www.investor.groupon.com/secfiling.cfm?filingID=1490281-15-14&CIK=1490281 dostęp grudzień 2015.
  • IAB Polska. 2014. Wpływ Internetu na gospodarkę w Polsce. http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/11/wplyw_internetu_na_gospodarke_raport_iab_polska.pdf.
  • IRCenter. 2014. Portale zakupów grupowych – cztery lata na rynku. http://www.fp20.org/portale-zakupowgrupowych-cztery-lata-na-rynku-raport,884.
  • Media Trendy. 2012. Be smart! Zaradność i zdrowy rozsądek – reaktywacja. 2012. Konferencja Media Trendy. 19.04.2012. Warszawa: Media Trendy.
  • Milczarek Aleksandra. 2013. „Współczesne trendy zachowań konsumenckich”. Przegląd Zachodniopomorski 3: 3-7.
  • Mróz Bogdan. 2013. Konsument w globalnej gospodarce. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Sokołowski Witold. 2013. Rynek zakupów grupowych w Polsce. www.ezakupy.epr.pl/rynek-zakupow-grupowych-w-polsce,raporty,37978,2.html, dostęp 12.12.2015.
  • Tkaczyk Jolanta. 2012. „Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe”. Handel Wewnętrzny 5-6: 126-134.
  • Vejlgaard Henrk. 2008. Anatomy of a trend. New York: Wydawnictwo McGraw Hill.
  • Wątor Jakub. 2014. „Czarna lista klientów”. Gazeta Wyborcza 287: 25.
  • Zalega Tomasz. 2013. „Nowe trendy w zachowaniach konsumpcyjnych miejskich gospodarstw domowych w okresie kryzysu”. Marketing i rynek 8: 26-31.
  • www.ezakupy.epr.pl/rynek-zakupow-grupowych-w-polsce,raporty,37978,2.html, dostęp 12.12.2015.

Typ dokumentu

Bibliografia

Identyfikatory

Identyfikator YADDA

bwmeta1.element.agro-375c3164-eb87-4037-9853-54144e595395
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.